האוול מול גלבוע
האוול מול גלבועצילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

את משחקה הראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף בעונה שעברה, מול גלבוע/גליל, הפסידה האלופה היוצאת הפועל ירושלים בתוצאה 78:85 בחוץ. בהמשך אמנם הצליחה האדומה מהבירה להפוך את הסדרה לניצחון ונעצרה רק בחצי הגמר של ליגת העל בכדורסל, אך המשחק ההוא פגע בה בצורה חזקה ביותר, כך מסתבר.

על פי חשיפה של ערוץ הספורט, כוכבה המתאזרח של ירושלים, ריצ'ארד האוול שהיה לקלעי המצטיין שלה באותו משחק מול הגלבוע כשקלע 17 נקודות, נמצא חיובי בבדיקה לשימוש בחומרים אסורים שנערכה לו לאחר המשחק.

האוול אמנם כבר היה בדרכו מחוץ לבירה כשסיכם את תנאיו בקבוצתו לשעבר של דייויד בלאט, דרושפאקה הטורקית, אך זה לא מנקה את הירושלמים מהאחריות לכך ששחקנם צרך סמים.

משמעות הדבר היא כי כרגע האוול, המשחק גם במדי הנבחרת הישראלית כמתאזרח, מושעה באופן מיידי וזמני עד לקיום שימוע בעניינו והוא לא יוכל לשחק בשום מסגרת בכדורסל הישראלי עד הכרעה בעניין.

עיתוי ההודעה תמוה מאוד ומעורר שאלות רבות, זאת לאחר שהאוול הספיק לשחק מאז נכשל בבדיקת הסמים שתשובתה ניתנת מיידית עוד ארבעה משחקים במדי הירושלמים, כשגם שיחק במדי הנבחרת מאז, וזו לא תשחק עוד בזמן הקרוב.

זו לא הפעם הראשונה בה שחקנים בליגת העל הישראלית נתפסים בבדיקת סמים, כשג'ף אלן, סוני ווימס אמאדי אנג'אי ויינסי גייטס, נתפסו גם הם בעבר הלא רחוק. עם זאת, כל אלה לא שיחקו במדי הנבחרת הישראלית, כשהאוול נחשב לשחקן מפתח עבור הנבחרת הישראלית וחסרונו יורגש ביותר כעת.

מאיגוד הכדורסל נמסר: "איגוד הכדורסל קיבל הודעה בשם הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, בעניין ריצ'ארד האוול. האיגוד ממלא ומילא כל הוראה שיקבל בנושא, כפי שעשה עד היום ויעשה גם בעתיד".