ענבל אור
ענבל אורצילום: פלאש 90

מיכל אור, אמה של ענבל אור, חשפה בפני אילה חסון ב־103fm פרטים על המצב הרגיש של בתה.

"אלה ימים טרופים. קשים מאוד", פתחה בנימה אישית, "ענבל מרגישה מאוד לא טוב. בחודשיים האחרונים היא הייתה בלחץ קשה מאוד, מכל הבחינות: בתי המשפט, המפרק - ובן הזוג שעשה לה צו הרחקה מהילד".

"לקחו את הכל, פירקו את החברה, ובהמשך המדינה שלנו פירקה את הבחורה הזו. וכל הכסף - בתוך המדינה. לא רק שלא נשאר לה אפילו שקל אחד. לקחו לה את הכל, כולל את הילדים, כולל צו הרחקה שלא איפשר לה אפילו להגיע לגן הילדים לראות את ילדיה".

במהלך השיחה גילתה אילה חסון הזדהות עם האם, שקולה נשבר למשמע הדברים. "עשו לה חיסול ממוקד", אמרה מיכל אור, "את מאמינה לי?".

"אני מוכנה להגיד כאן בקול צלול שמדינת ישראל נהגה כלפיה באופן אכזרי שלא נוהגים כלפי חזקים ועשירים ממנה, שמעלו ולקחו לכיס שלהם ערימות ובוכטות של כספי ציבור", אמרה חסון, שהדגישה: "אני לא מצדיקה את מה שעשתה הבת שלך, בטוח שיש אנשים שנפגעו. ראיתי טייקונים שעשקו אנשים ולא ראיתי שהמדינה עפה עליהם, לקחה מהם את כל הרכוש והילדים. לא ראיתי את הדברים האלה, ולכן זה כן נוגע ללבי. למה יש אכיפה בררנית פה? מאיזה מקום זה נובע? הבת שלך עשתה טעויות, אבל חבר'ה, עשו ממנה חמאס. מה זה הדבר הזה?".

הסרט הזה שהיא פרסמה על עצמה, שאני בטוחה שאת מודעת לו, זה משהו שטילטל את כולנו. מה את רוצה לומר על כל הסרטונים האלה? מאיפה זה מופץ?

"קודם כל - אני לא ראיתי את הסרטון של העירום, ואני חושבת שאם הייתי רואה הייתי מתמוטטת. הנושא נמצא תחת חקירה מאוד מאוד כבדה גם שלנו וגם של המקום שבו היא הייתה נמצאת. תראי, פה, מה שראו... עזבי את הזוועה, ראו את הפנים שלה. מישהו מושתל דאג לזה, שם לה סם אונס והוציא את הסרטון. היא לא יכלה להוציא את הסרטון בעצמה. מיטב הרופאים, הפסיכולוגים והפסיכיאטרים שישבנו איתם אמרו שאי אפשר להוציא סרטון כזה".

וזה כשהיא הייתה במקום מטפל?

"מקום 'מסתור'. במקום של מדינת ישראל! עכשיו, איך הגיע הסרט הזה?"

אני חושבת שהיא הפיצה את זה.

"לא, הפיצו את זה יום לפני. למחרת אמרו שהיא התאבדה, ואנחנו רצנו וחיפשנו, וכשטילפנו למשטרה אמר לי קצין שהיא בידיים טובות. בסוף היא הייתה בבית. לכן אני אומרת - יש פה קבוצה מאורגנת נגדה, של עבריינים, ע-בר-יי-נים של מדינת ישראל".

את השמועה על ההתאבדות גם אנחנו שמענו. מי אלה אותם אנשים?

"אני לא יודעת. עוד אמרו לי כבר שמצאו את הגופה שלה, וזה בשעה שאני בתוך המשטרה".

אז מי אלה?

"כל מי שלקח לה את החברה, והמדינה יודעת מי לקח את החברה". בהמשך אמרה שהנושא בבדיקה, והוסיפה: "אנחנו פשוט גם המומים ומבוהלים בקטע הזה".

לפני 10 ימים הכריז בית המשפט על אור פושטת רגל. כונסת הנכסים הרשמית סיגל יעקובי ביקשה דווקא לבטל את ההכרזה מטעמי חמלה, אך הנאמן, עו"ד איתן ארז, התנגד - וביהמ"ש, בראשות השופט איתן אורנשטיין סירב. הדיון התנהל כשבאולם לא נמצאה אישה אחת: ענבל אור. בדיעבד נודע לכל כי היא הייתה מאושפזת באותה העת.

"המדינה ידעה באותו זמן, גם המפרק, שטען שהיא ב'מקום מסתור', והשופט אורנשטיין אפילו חייך ושמח - הוא ידע והמשיך את המשפט", טענה האם, "אורנשטיין לא העלה בדעתו לדחות או לבטל את הדיון, והרי ענבל חיכתה לזה שנתיים וחצי".

נדמה לי שהמפרק עצמו מבין שהיא לא במצב טוב עכשיו, וינסו איכשהו לעזור לה. לא?

"לא. המפרק רק ניסה להכניס אותה לשם עוד כמה ימים לפני. באו ופרצו לה את הדירה, אפילו עוד לפני שעלה הסרטון. אמרו שהיא רצתה להתאבד והיא מעולם לא רצתה, מעולם לא דיברה על זה".

אני מאמינה, מיכל, שהגורמים שטיפלו בה בנושא הכלכלי מבינים שהייתה פה איזו קריסה גדולה, ואני חושבת שינהגו קצת אחרת כלפיה. כך נדמה לי.

"אני מקווה. לפני הסרטונים הבת שלי לא אכלה ולא שתתה עשרה ימים. היא הייתה על שני סוגי תרופות להרגעה, שבילבלו לה את המוח, תרופות שנתנו לה דרך קופת החולים".

איפה היא נמצאת עכשיו?

"עכשיו היא נמצאת במקום בטוח".

היא מקבלת סיוע?

"אני לא יודעת אם אפשר לקרוא לזה סיוע, אנחנו פה מנסים, את יודעת, הכל מפורק בין האחים ובמשפחה".

אנחנו לא בית משפט, אבל אני מאחלת לך שהדברים יסתדרו.

"תודה. לא היו צריכים להתנהג בצורה מבזה כלפי הבחורה. כואב הלב, ביישו לא רק אותה, אלא את כל המשפחה שלנו".