השרה גמליאל במוזיאון גוש קטיף

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ביקרה היום (רביעי) במוזיאון גוש קטיף בירושלים.

לראשונה מאז תוכנית ההתנתקות, ביקשה השר בשם הממשלה הנוכחית סליחה מהמתיישבים שגורשו מהגוש. "הגעתם לשם בקונצנזוס והסכמה. אין לנו אלא לבקש מחילה, כי זה מה שצריך לעשות. צריך לבקש מחילה מהאנשים הנפלאים האלה, ששילמו מחיר אישי כבד במהלך שרק פגע במדינת ישראל. ממשלת ישראל הבינה את הטעות והיא לא תחזור על עצמה", אמרה גמליאל.

היא הזכירה שהיתה חלק מקבוצת 'המורדים' בליכוד, שלחמה נגד ההתנתקות. "עשו לנו דה לגיטימציה בתוך הכנסת וגם בתקשורת. תקפו אותנו וכינו אותה קיצוניים והיום רואים מי צדק ומי שגה. יש הבנה והפנמה גם בממשלה וגם בציבור, שדברים מהסוג הזה לא יחזרו לעולם. יש הכרה שלא מפנים יהודים בארץ ישראל - כי כשמפנים מקבלים טרור".

בימים אלה מקדמת השרה את החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון, "יש לאפשר ליהודים לחזור לצפון השומרון. בגוש קטיף יש מורכבות ביטחונית גדולה ואני לא אופטימית לגבי אפשרות חזרת יהודים לשם בטווח הזמן הנראה לעין".

השרה הבטיחה כי במסגרת תוכנית של משרדה יגיעו האזרחים הוותיקים לסיור במוזיאון. "נביא לכאן את כל האזרחים הוותיקים כדי להראות להם מה אסור שיעשה לעולם. צריך לזכור שלא רק המפונים שילמו את המחיר, אלא כל אזרחי ישראל. אנחנו רואים את הטרור, הבלונים והמנהרות".

השרה ציינה כי בימים אלה מתבצע מיזם על ידי משרדה לתיעוד מורשת ותיקי ההתיישבות היהודית ומייסדיה ביהודה ושומרון והוא יכלול גם את מייסדי גוש קטיף והגולן.