טעויות נפוצות בהקמת חנות אינטרנטית

אם החלטתם להקים חנות וירטואלית יש לכם לא מעט עבודה. אתם צריכים להקים את החנות, להכניס תמונות, לחלק לקטגוריות, לעצב ומה לא.

תוכן שיווקי , י"ג באב תשע"ח

קניות באינטרנט
קניות באינטרנט
צילום: ISTOCK

5 הטעויות הנפוצות בהקמת חנות אינטרנטית

אם החלטתם להקים חנות וירטואלית יש לכם לא מעט עבודה. אתם צריכים להקים את החנות, להכניס בה תמונות, תיאורי מוצרים, תגיות, לחלק לקטגוריות, לעצב ומה לא... בניית חנות אינטרנטית יכולה להיות הצלחה גדולה והנה 5 הטעויות הנפוצות בהקמת חנות אינטרנטית שכדאי שתכירו ותימנעו מהן:

בחירת מערכת ניהול מורכבת – אין לכם את הזמן להתחיל וללמוד בניית אתרים ואתם צריכים מערכת ניהול פשוטה וחכמה. יש לא מעט אנשים שמקימים חנות אינטרנטית, מתלהבים מהדוגמאות שמראים להם אך לא מוודאים שמדובר על מערכת פשוטה טכנית שאתם או מי מטעמכם יוכל לעשות בה שימוש בקלות רבה.

לא משקיעים בתמונות – כשאין את המוצר הפיזי ביד, מה שמחליף אותו הוא התמונות שלו. יש לא מעט בעלי חנויות וירטואליות שמעלים תמונות של המוצרים בלי להשקיע בהם מה שעלול להבריח את הגולשים. אל תזלזלו בזה, השקעה בתמונות איכותיות ואף מעובדות וכמה שיותר, יכולה להיות ההבדל בין כישלון להצלחה גדולה.

לא משקיעים בתיאור מוצר – מעבר לתמונות איכותיות גם תיאור המוצר הוא התחליף לדבר האמיתי. הגולש רוצה לדעת עוד ועוד על המוצר ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם "לעשות טובה" עם כמה מילים. תארו את המוצר כמה שיותר, תכתבו מידות, הסבירו מהן התועלות מהמוצר וכל מידע שיכול לסייע לשכנע את הגולש לקנות.

חנות לא מאופיינת – עוד טעות שרבים עושים היא – מקימים את החנות בלי לאפיין אותה במדוייק. עוד לפני ההקמה חשוב לדעת מראש מהם המוצרים אותם תירצו למכור, מי יהיה קהל היעד שלכם, באילו מחירים אתם רוצים למכור בכדי שתרוויחו, איזה ערך מוסף תתנו ללקוחות שלכם ודברים חשובים אחרים רלוונטיים.

לא משקיעים בפרסוםבניית חנות וירטואלית דורשת קידום ופרסום שלה לאחר מכן. יש בעלי חנויות וירטואליות שמשקיעים בבנייה, בעיצוב ובתוכן ואז תרווחים אחורה ובטוחים שהלקוחות יתחילו לזרום אליהם. אבל למה שזה יקרה בלי פרסום? מי בכלל יידע על החנות? חובה לעשות לחנות קידום אורגני בגוגל כמו גם קידום ממומן, פרסום ברשתות החברתיות ובכל אמצעי אחר שקיים ברשת, ויש הרבה.

אך מעל לכל, הטעות הנפוצה ביותר בהקמת חנות אינטרנטית היא – התייחסות לחנות כתחביב או כעוד הכנסה ואי התייחסות רצינית מספיק. חשוב להבין, חנות אינטרנטית היא חנות לכל דבר. היא דורשת השקעה בתפעול ובפרסום שלה, היא דורשת עבודה תמידית ושיפור שלה, דורשת יצירת אמינות גבוהה וכמובן, מתן שירות לקוחות לא פחות ממצוין. אם אתם רוצים שהחנות האינטרנטית שלכם תצליח אתם חייבים להתייחס אליה במלוא הרצינות. לעבוד עליה ולשפר אותה כל הזמן, לבדוק מהם המוצרים שהמתחרים שלכם מכניסים, ואיך אתם יכולים להיות טובים יותר. חנות אינטרנטית שמנוהלת בצורה טובה ובעיקר מושקעת, מביאה תוצאות מדהימות.