תפילה איסלאמית בבית ספר בקנדה
תפילה איסלאמית בבית ספר בקנדהצילום: CIJNEWS.COM

סערה פוליטית בקנדה בעקבות ציוצים של חבר פרלמנט מהמפלגה הקונסרבטיבית המערער על הנחת היסוד של ממשלת טרודו הליברלית לפיה הגיוון התרבותי מחזק את המדינה.

מקסים ברנייה, לשעבר שר החוץ בממשלת סטיבן הרפר, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ראש הממשלה ג'סטין) טרודו ממשיך לקדם את (הסיסמה) הגיוון (התרבותי והדמוגרפי) הוא מקור הכוח שלנו. אכן, קנדה מדינה ענקית ומגוונת. הגיוון הוא חלק מאיתנו ויש לברך על כך. אך היכן אנו צריכים לשים את הגבול?"

ברנייה תמה: "מדוע עלינו לקדם עוד גיוון (תרבותי ודמוגרפי)? אם כל דבר נחשב קנדי (כלומר כל תרבות המיובאת לקנדה) אזי האם למילה קנדי יש משמעות כלשהי? האם איננו צריכים להדגיש את המסורות התרבותיות שלנו, את מה שבנינו ואת המשותף לנו, את מה שמבדיל אותנו מתרבויות ומחברות אחרות?"

הוא הוסיף ותקף: "העובדה שקיימים בתוכנו אנשים אשר מתנגדים לערכים המערביים הבסיסיים דוגמת חירות, שיוויון, סובלנות ופתיחות אינה הופכת אותנו לחזקים. אנשים המסרבים להיטמע בחברה שלנו ורוצים לחיות בנפרד בגטו שלהם אינם עושים אותנו לחברה חזקה".

"הרב תרבותיות הקיצוניות של טרודו וכת הגיוון (התרבותי והדמוגרפי) תפלג אותנו לשבטים קטנים שיש להם פחות דברים משותפים ביניהם, פרט לתלות שלהם בממשלה באוטווה. שבטים אלה הפכו ללקוחות פוליטיים שניתן לקנות אותם בדולרים ובהטבות מיוחדות".

"הבלקניזציה התרבותית מביאה איתה חוסר אמון, עימות חברתי ופוטנציאל לאלימות כפי שאנו רואים בכל מקום. הגיעה העת שאנו נשנה את הכיוון לפני שהמצב יחמיר. יותר גיוון (תרבותי ודמוגרפי) לא יחזק אותנו. הוא יהרוס את מה שיצר אותנו מדינה אדירה".