אייל אסעד
אייל אסעדצילום: יאיר דן

יו"ר הסניף הדרוזי של הבית היהודי, אייל אסעד, מסביר מהיכן נובע התסכול של העדה הדרוזית מחוק הלאום.

"הרחוב הדרוזי לא שקט. רבים מרגישים תסכול ולא מדובר רק על המשפחות השכולות. חוק הלאום נתן סטירה לעדה הדרוזית. החוק משווה בין הדרוזים שמשרתים בצה"ל, מכירים במדינת ישראל כמדינה ציונית לאומית ובבירתה ירושלים לבין ערבים שחותרים תחת המדינה היהודית ולא מכירים במדינת ישראל. הערבים אומרים על הדרוזים שהם בוגדים והיום הם צוחקים עלינו שמדינת ישראל זרקה אותנו כמו כלבים", אומר אסעד בראיון לערוץ 7.

"חוק הלאום הוא חוק הצהרתי שמגדיר את מדינת ישראל היא מדינה העם היהודי ואין שום דרוזי שמתנגד לכך. הסעיף השפה הערבית במעמד מיוחד מספק את רוב הדרוזים. לסעיף שמדבר על ירושלים כבירת ישראל, אין דרוזי אחד שמתנגד. דגל ישראל? היום בכל בית דרוזי שני דגל ישראל מתנופף", הוא מוסיף.

לדבריו, עיקר הזעם הוא בשל ההשוואה של הדרוזים לערבים. "הבעיה היא שחוק הלאום השמיט את הזכויות של הדרוזים. הדרוזים וצ'רקסים הן שתי העדות שחוק הגיוס חל עליהן ומכירות במדינת ישראל. יש קשר היסטורי בין היהודים לדרוזים עוד מקום המדינה. החוק בצורה בוטה מנתק את הקשר ההיסטורי והברית היומיומית והקרובה למען ביטחונה של מדינת ישראל. אני חושב שהיה ראוי וטוב מאוחר ומאשר אף פעם לא, להעניק לדרוזים זכויות כמו ליהודים, תוך שמירה על מדינה יהודית. אנחנו אחוז אחד ממדינת ישראל, אבל אחוז עם קשר דם שתורם למדינה".

"אני בעצמי נכה צה"ל", מספר אסעד, "ויש משפחות דרוזיות שאיבדו שני לוחמים במשפחה, כמו משפחת פרץ. לצערי הערבים, השמאל והתקשורת מנצלים את המשבר ומתסיסים. שוחחתי עם השר בנט והוא גם סבור שיש לבחון את חוק הלאום ולתקן או להוסיף סעיף מיוחד לעדה הדרוזית. לצערי חברי כנסת בליכוד ובכולנו שהתארחו אצלנו עושים יותר מדיי רעש ומשווים בנינו לבין הערבים - זה מקומם".