לדרוש תיקון העוול. סמוטריץ'
לדרוש תיקון העוול. סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס בצהריים (חמישי) לסערה סביב חוק הלאום בעדה הדרוזית, ושיגר בציוץ בטוויטר קריאה לבני העדה תומכי הימין.

"‏בינינו לבין העדה הדרוזית יש ברית אמיצה כבר שבעה עשורים שמבוססת על הזדהות ונאמנות עם עקרון המדינה היהודית", צייץ סמוטריץ'.

לדבריו, "מילא שהקמפיין השקרי של האופוזציה והתקשורת מצליח לבלבל חלק מהעסקנים הפוליטיים של העדה הדרוזית. אבל אותנו?! ‏היכולת של השמאל לערער בקלות כזו את הביטחון העצמי של הימין, ועוד בחוק דגל כמו חוק הלאום, מלמדת שיש לנו עוד הרבה מה לעשות בדרך למשילות אמיתית".

"אני כידוע לא חסיד גדול של חוק הלאום, אבל הביקורת שלי מגיעה מהצד השני", ציין סמוטריץ', "חוק הלאום הוא לא גזעני ולא מפלה מיעוטים. הוא חוק ציוני טריוויאלי ומי שלא חי איתו בשלום ‏או לא קרא אותו או לא חי בשלום עם הגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית".

"אני משוכנע שרוב ככל הדרוזים לא שם. הגל הזה הוא פיקציה בדיוק כמו רבים אחרים. התקשורת מלבה את המיעוט הקולני בעדה ומשתמשת בעדה הדרוזית בציניות רק כי זה משרת את האג'נדה שלה", הוסיף.

"‏חברינו ושותפינו בעדה הדרוזית, אל תקנו את השקר הזה ואל תתנו שיוליכו אתכם שולל. תקראו את החוק. אין בו שום סעיף שמדיר או מפלה אתכם. בחרתם להיות חלק מהמפעל הציוני האדיר הזה של שיבת ציון וזו זכות עצומה לכם ולנו. אל תלכו אחרי הערבים והשמאל הקיצוני ואל תאמצו את הנרטיב ההרסני שלהם", חתם סמוטריץ' את קריאתו