משה בן דוד יוסף
משה בן דוד יוסףצילום: דובר צה״ל

טירוני מחזור אוגוסט 2018 היקרים, כשתחליפו את בגדיכם האזרחיים ותצטרפו לשורות צבא ההגנה לישראל, תזכו לשאת באחריות על הגנת המדינה.

אתם מצטרפים אל חטיבת הצנחנים. חטיבה מובילה, חדשנית ויצרתית, משפחה מיוחדת במינה, בעלת היסטוריה ומורשת עשירה ומגוונת.

חטיבה אשר השתתפה במלחמות ישראל - ממבצע קדש ועד המבצע האחרון "צוק איתן". צנחה מעל המיתלה, ואיחדה את הכותל עם ירושלים ועם ישראל. חטיבה שצבעה הוא אדום, שחורטת על דגלה את הערכים של מצויינות, דבקות במשימה ואהבת הארץ.

אני בחרתי להגיע לחטיבה מתוך היכרות עם סרן יהונתן נתנאל ז"ל אשר נהרג במהלך פעילות מבצעית במבצע "עופרת יצוקה". הערכים והדמות של יהונתן הראו לי שהשירות בחטיבה היא ההחלטה הנכונה היכן לשרת.

במהלך הכשרתכם כאן בבא"ח הצנחנים, תלמדו את המקצוע הצבאי. מקצוע הלוחם. קליעה, שדאות, כושר גופני גבוה, מסעות ארוכים ומאתגרים, קורס הצניחה, ולחימה במתארים השונים. במהלך ההכשרה אתם תזכו לגלות על עצמכם דברים שבכלל לא הכרתם ואף תוכלו לראות שאתם מסוגלים להתמודד מול כל אתגר פיזי ונפשי.

בתקופה הקרובה תכירו אנשים שיעמדו לצדכם ברגעים קשים ויהפכו למשפחתכם השנייה. בסוף מסלול ההכשרה בבא"ח תחבשו בגאווה על ראשכם את הכומתה האדומה, שם על "גבעת התחמושת", מקום היסטורי שמבטא את רוח הלוחמים בחטיבה והחתירה המתמדת לביצוע המשימה.

צנחן הוא תמיד ראשון לביצוע המשימות ללא פשרות ובהצטיינות. תמיד דרוך ומוכן להיות קדימה.
צנחן הוא לוחם החותר לנצחון ומקצועיות. וכמובן מעל הכל, צנחן הוא לוחם ערכי.

אתם הולכים לחוות את התקופה המשמעותית בחייכם ולהכיר אנשים לחיים. תתחברו, תחוו, תתכשלו. זה הזמן. ואל תשכחו גם להנות. אני והמפקדים מברכים אתכם בדרך צלחה וגיוס קל, שתמיד תזכרו שאין חשיבות או תרומה גדולה יותר מהשירות אותו בחרתם לקיים.

מחבקים אתכם בדרככם החדשה ומצפים לקבל אתכם כאן אצלנו בבא"ח 35. בהצלחה!