ברק אובמה
ברק אובמהצילום: רויטרס

האתר הרפורמיסטי האיראני, אמד ניוז, דיווח כי אחד מהמסמכים הסודיים של הבנות הגרעין בין איראן לארה"ב כולל את הסכמת ממשל אובמה להעניק גרין קארד ל-2800 בעלי אזרחות איראנית, עיראקית או סורית, בהוראה ישירה של מזכיר המדינה באותם ימים, ג'ון קרי.

בדברים אלה מקבלים דבריו של הנשיא האמריקאי הנוכחי, דונלד טראמפ, כפי שצייץ אותם ביום 3.7.2018, שם קבע כי ממשל אובמה העניק אזרחות אמריקאית ל-2500 איראנים, בהם פקידי ממשלה, במסגרת ההבנות בין הצדדים בשיחות הגרעין.

חוקרי מכון ממר"י מתרגמים קטעים מהדיווח האיראני:

"מקור יודע דבר הודיע לאמד ניוז שאחד המסמכים הסודיים של הבנות הגרעין של איראן עם ממשל ברק אובמה לאמריקה הוא מתן גרין קארד ל-2800 בעלי אזרחות איראנית, עיראקית או סורית, בהסכמת ממשלת איראן ובהוראה ישירה של שה"ח דאז, ג'ון קרי.

מתן הגרין קארד ל-2800 האנשים האלה נועד להותיר מיליארדי דולרים מכספי הרפובליקה של איראן באמריקה. כמו כן בניית מסגד בבוורלי הילס בלוס אנג'לס הוכרה כהשקעה ענקית של איראן באמריקה.

חשיפת המסמכים האלה שהיוו תנאי מוקדם ל-JCPOA גרמו לנשיא טראמפ לרצות להחרים את ההון העצום של איראן ולמנוע מבעלי דרכון איראני להיכנס לאמריקה.

הסכמה זו של הרפובליקה האסלאמית [של איראן] עם ברק אובמה גרמה לבכירי איראן לטעון שצעדו של טראמפ בעניין מניעת כניסה זמנית של בעלי דרכון איראני לאמריקה מפר את ה-JCPOA.

איראן סיכמה עם ממשל אובמה שבמקום שמיליארדי הדולרים של העם האיראני יחזרו לאיראן ויושקעו בפיתוח ובנייה באיראן, הם יישארו במערכת הפיננסית של ארה"ב ויירשמו על שם בכירים באיראן ועל שם חלק ממפקדי משה"מ ויושקעו בהשקעות מסוימות בארה"ב בתנאי שתינתן לאנשים אלה זכות שהייה קבועה בארה"ב על שמם.

לממשל האמריקאי החדש, בראשות דונלד טראמפ, לא היתה כוונה להחזיר את ההון העצום הזה לאיראן. הוא יכול היה למנוע מאישים אלה להיכנס לארה"ב ולהוציא את ההון הלאומי הזה מרשותה של איראן. כנראה שהרעש והמהומה שהקים ארגון הלובי פרו-איראני NIAC בהנהגת טריטה פארסי קשורים לעניין זה, שכן שהוא קיבל כמה מיליוני דולרים כדי להנהיג ולהוביל את המחאות האלה נגד התחבולה של דונלד טראמפ (מדיניותו למניעת כניסת מוסלמים משבע מדינות לארה"ב ובהם איראנים.0)

המקור (שמסר את המידע לאמד ניוז) חתם את דבריו בכך שכמה חודשים לפני תום תקופת ממשל אובמה, כמה אנשים בעלי דרכון איראני, עיראקי או סורי הצליחו לקבל גרין קארד אמריקאי בצורה קבוצתית ולרכוש בלוס אנג'לס בתים בעלות של למעלה מ- 2 מיליון דולר לבית.