משט לעזה (ארכיון)
משט לעזה (ארכיון)צילום: רויטרס

"המשט האירופי לשבירת המצור על עזה" עובר כעת מצפון למצרים וצפוי להגיע אל מול חופי עזה היום (ראשון) או מחר (שני), כך מדווחים המשתתפים בו.

המשט כולל שלוש ספינות שעל סיפונן כחמישים פעילי שמאל קיצוני ואנרכיסטים מארצות שונות, כולל מספר אזרחים ישראלים.

אחד המשתתפים במשט הוא יונתן שפירא, לשעבר טייס בחיל האויר הישראלי ומיוזמי "מכתב הטייסים" בשנת 2003

שפירא שיגר מסיפון הספינה "אל עאודה" מסר לחיילי חיל הים שצפויים למנוע את הגעת המשט לחופי עזה, "אני אוחז כעת בהגה הספינה בת 19 המטרים שלנו המתקדמת בכיוון 123 מעלות ישר אל עבר עזה כשירח מלא זורח מעלינו ואנחנו במרחק 270 מייל ימי מעזה. הים שליו והאנשים כאן במצב רוח טוב למרות הידיעה שבקרוב נותקף בידי השומרים האמיצים אשר שומרים את חומות גטו עזה סגורות ונעולות".

"אני לא יכול לכתוב באריכות, אבל הלוואי שיכולתם להכיר קצת חלק מהאנשים היפים כאן על הסיפון. אנחנו נושאים עימנו ציוד רפואי להעביר לעזה, אבל מטרתנו העיקרית היא שבירת המצור והענקת הספינה הזאת ושתי האחרות שלנו כתרומתנו לדייגי עזה המנהלים מאבק יומי קשה לפרנסתם ופרנסת משפחותיהם", הוסיף שפירא.

"לחיילים של חיל הים של מדינת ישראל אשר מתכוננים עכשיו להשתלטות הפיראטית על הספינות שלנו אני רוצה לומר: סרבו פקודה! יש לכם ברירה! אנחנו קבוצה של פעילי שלום שבחרו במאבק לא אלים בדרכנו לנמל עזה. אין לכם שום עילה מוסרית לעצור אותנו מלהגיע לשם. אפשרו לנו להגיע ליעדנו! בברכה, יונתן שפירא, טייס וספן, על סיפון הספינה 'אל עאודה' בלב ים, בדרך לעזה", חתם שפירא את המסר בקריאה מפורשת לסרבנות.

מארגני המשט מציינים כי את המשט מובילה, לראשונה, ספינה המניפה דגל נורווגי. מדובר בספינת שעסקה בעבר בדיג באזור הארקטי.