רוזאן בר, הקומיקאית היהודיה שתוכנית הטלוויזיה המצליחה שלה בוטלה בבת אחת לפני חודשיים בגלל ציוץ "גזעני" שפרסמה, הסבירה בראיון ראשון את הרקע הפוליטי, כדבריה, לנפילה.

בציוץ שגרם לרשת ABC להודיע על ביטול התוכנית, התייחסה בר לוואלרי ג'ארט, מי שהיתה יועצת בכירה לנשיא ברק אובמה, ואמרה שהיא נראית "כאילו דאע"ש וכוכב הקופים הולידו תינוק".

בר נמנעה עד כה מלהתראיין לגבי ההתרחשות כולה, אם כי הסבירה שחשבה שג'ארט היא בכלל יהודיה ממוצא איראני, ולא שיערה בנפשה שהיא אפרו-אמריקנית.

בסוף השבוע העניקה ראיון ראשון, בתוכניתו של שון האניטי ברשת "פוקס ניוז". בר אמרה שוב שלא העלתה בדעתה שג'ארט היא ממוצא אפריקני. היא הסבירה שהציוץ היה בעל אופי פוליטי, וכי תקפה את ג'ארט בגלל שהיא היתה זו שניסחה את עיסקת הגרעין עם איראן.

בר סיפרה כי השתייכה בעבר למפלגה דמוקרטית, אך אז "התחלתי לקרוא דעות אלטרנטיביות ולמדתי יותר, כך שתיקנתי את עצמי".

"אמרתי ל-ABC מההתחלה – אני תמיד אגן על ישראל, כי אני יהודיה ויש לי משפחה שמתגוררת שם. הציוץ דרש מהממשל הקודם לשאת באחריות לגבי העסקה [הגרעינית] עם איראן", הוסיפה.

לדבריה, "לא אתן לאנשים שלא חולקים עמי את התרבות שלי שיגידו לי למה התכוונתי. הם מכנים אותי גזענית בשמאל מזה זמן רב כי אני אומרת שלעם היהודי יש זכות לחיות במולדת אבותיו. זו גזענות עבור השמאל, שפעם השתייכתי לו".