איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: אלירן אהרון

משטרת ישראל ממשיכה לנהל מדיניות של מניעת מחאה נגד מצעדי הגאווה. עשרות פעילי ימין טוענים כי קיבלו בימים האחרונים שיחות טלפון ממשטרת ישראל בדרישה שלא יגיעו למחות נגד מצעד הגאווה.

זאת למרות תביעה המתנהלת בבית המשפט בירושלים נגד מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בגין מעצרי שווא ואיומים ששוטרים הפעילו כנגד מוחים כלפי מצעדי הגאווה בשנה שעברה, קיבלו בימים האחרונים

אחת השיחות נערכה ביום רביעי שעבר בין שוטר ממחלק הבילוש לבין אופיר, פעיל עוצמה יהודית כאשר השוטר ביקש להזהיר את הפעיל שלא יגיע למחות נגד המצעד שהתקיים בשבוע שעבר בעיר לוד.

הפעיל הסביר לשוטר כי אין בכוונתו להגיע להפגין מול המצעד וכי אפילו לא ידע שמתקיים מצעד בעיר לוד, אך השוטר התעקש לפגוש אותו ולמסור לו אזהרה בעל פה. הפעיל הקליט את שיחת הטלפון והעבירה לעורך דין בן גביר ששלח מחאה רשמית למשטרה.

עורך דין איתמר בן גביר שמייצג עשרות פעילי ימין שקיבלו שיחות אזהרה אמר הבוקר (ראשון), "מדובר במדיניות חמורה מאוד של סתימת פיות. משטרת ישראל מתנהלת כאילו אנחנו באיראן או סוריה ואסור להביע מחאה. זכותו של ציבור גדול ורחב להפגין נגד מצעדי התועבה ועוד יותר חמור שהצועדים במצעדים שדרושים את זכותם לחופש ביטוי וזכות הצעדה מבקשים לסתום את הפה למי שמתנגד למצעדים הללו".

"בשבוע הקרוב תתקיים הפגנת ארגון להבה נגד המצעד ואם המשטרה תעצור פעילים זה יעלה לשוטרים בעוד תביעות וכסף", הזהיר בן גביר, "הגיע הזמן שמשטרת ישראל תפנים שחופש ביטוי יש גם למי שחושב שהתופעה הזאת היא לא ראויה ומותר למחות נגד פרובוקציות שמבקשים לערוך אנשי הבית הפתוח בעיר הקודש ירושלים ובכל מקום ברחבי הארץ".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, "משטרת ישראל כגוף אוכף חוק, אמונה על שלום הציבור וביטחונו. תפקידה של משטרה במדינה דמוקרטית הינו לאפשר לכל אדם להביע את דעותיו ולמחות על פי חוק ובתנאי שאותו אדם לא יפגע בזכות זו, זכות המוקנית גם לאלו שדעותיהם שונות. בכדי לאפשר זכויות בסיסיות אלו, משטרת ישראל פועלת, במישור הגלוי והסמוי, על מנת למנוע, הסתה לאלימות, הפרות סדר או פגיעה בחיי אדם, הכל במסגרת החוק.

למותר לציין כי משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אדם באשר הוא את חופש המחאה, ובתנאי שזו אושרה מראש בהתאם לחוק".