גרין קארד
גרין קארדצילום: יח"צ

אותו גרין קארד מבוקש מעניק מעמד של תושב קבע למי שאינו אזרח בארצות הברית; הכוונה היא לזכות חוקית לגור ולעבוד בארה"ב. אותה תעודה תהפוך אתכם כמעט לאזרחים לכל דבר, ותעניק שתי אופציות נכספות: אישור עבודה והיתר המאפשר לצאת ולהיכנס מהמדינה בחופשיות. מה שונה ביניכם לבין אזרחים? בעיקר שני דברים עיקריים: לא תוכלו להצביע בבחירות, וניתן לשלול אל ההיתר הזה.

המונח "גרין קארד" מתייחס לתהליך ההגירה, במהלכו הופכים ממהגרים לתושבי קבע חוקיים לכל דבר ועניין. יש לציין שאם השגתם תעודה כזו היא לא תמיד תהיה לנצח, ותאלצו לשמור על הסטטוס. מתי אתם עשויים לאבד אותה? במידה וביצעתם עבירות פליליות, לא הגשתם דו"ח מס הכנסה או התגוררתם מחוץ לארה"ב תקופה ממשוכת ללא אישור.

איך משיגים גרין קארד?

יש דרכים שונות לזכות בכרטיס המבוקש הזה. איגדנו לכם את כל הדרכים העיקריות:

  • הגרלה - בכל שנה ארצות הברית מעניקה 50,000 אשרות הגירה הניתנות דרך הגרלה. כל אחד יכול להשתתף בהגרלה במידה והוא נולד במדינה בעלת שיעור הגירה נמוך לארה"ב (אז ישראלים יכולים להשתתף בשמחה). אם זכיתם, תדעו שתוכלו להגיש מועמדות לתשובות קבע גם לבני/בנות הזוג והילדים.
  • עבודה - ניתן להשיג תושבות קבע גם דרך עבודה בארצות הברית. ישראלים רבים עובדים בארה"ב באמצעות אשרת עבודה כזו או אחרת. אחרי מספר שנים בעבודה, הם זכאים להגיש בקשה לקבלת אשרת תושב קבע. יש להוכיח כי נוכחותכם נדרשת בארה"ב בשנים הקרובות. לעיתים, תזכו לגרין קארד אם אתם עוסקים בעבודה בתחום נדרש בארה"ב.
  • קריירה אקדמאית - ישראלים רבים נוסעים לארה"ב לעסוק בעבודה אקדמאית, כמו תואר דוקטורט, מרצים או חוקרים. במקרה כזה יש לכם סיכוי גבוה לקבל היתר לתושבות קבע, אם יש אוניברסיטה שמעוניינת להעסיק אתכם.
  • עסקים - אם אתם בעלי עסקים שמתכוונים להשקיע בארה"ב, ישנה אפשרות שתהיו זכאים להיתר לתושבות קבע. לרוב זו צריכה להיות השקעה גבוהה יחסית, היוצרת מקומות עבודה חדשים במדינה.

איך מגישים בקשה לקבלת גרין קארד?

ההגשה עשויה להיות מורכבת, ולרוב כדאי להתייעץ עם חברה מומחית בתחום. תאלצו להתעסק עם ביורוקרטיה רבה ולהגיש מספר רב של מסמכים, טופסי בקשה, קורות חיים באנגלית, מסמכי עתירת הגירה, מסמכים רפואיים, וכן הסיבה בגינה אתם מבקשים את ההיתר (כמו הזמנה ממעסיק, הצעת עבודה, זכייה בהגרלה וכדומה). לבסוף, תאלצו להיפרד מכמה מאות דולרים ולחכות תקופה קצרה עד שבקשתכם תאושר או תדחה. במקרה והבקשה נדחת, ישנה אפשרות לערער.

ברגע שאתם מקבלים את ההיתר הנכסף, אתם יכולים להיכנס לארצות הברית ולהתחיל את חייכם החדשים בארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות.

הכותב הוא יועץ שירות בחברת מאסטר ויזה, הוצאת ויזות לארה"ב. ניתן לקבל ייעוץ ללא התחייבות בכל נושא הויזה ובקשות גרין קארד לארה"ב בטלפון 03-9400490 או באתר www.MasterVisa.co.il