מינוי נוסף. בנט
מינוי נוסף. בנטצילום: גדעון שרון, לע"מ

ועדת המכרזים שהתכנסה היום (ראשון) במשרד החינוך בחרה בעינת אוחיון לשמש בתפקיד המפקחת המרכזת של מקצוע האזרחות.

המפמ"רית החדשה תחליף את יעל גוראון, המפמ"רית היוצאת והשנויה במחלוקת, שהודיעה על רצונה לצאת לחופשה מעבודתה במשרד החינוך לצורך לימודי דוקטורט.

יש לציין כי מקצוע האזרחות הוא המקצוע היחיד במדעי הרוח שנלמד באותו האופן בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, ודרכי הוראתו מהוות סלע מחלוקת תמידי על רקע חברתי ופוליטי.

אוחיון ניהלה במהלך תשע השנים האחרונות את אולפנית "הראל" - התיכון השש שנתי לבנות בכפר סבא, במקביל להיותה מורה לאזרחות המגישה לבגרות.

בשנים הללו היא הייתה שותפה וחברה במיזם של משרד החינוך, בית הנשיא והמרכז הבינתחומי – "תקוה ישראלית". כמו-כן, היא שימשה מנטורית לפרחי ניהול ולמנהלות חדשות ב"אבני ראשה".

לאוחיון ניסיון של 18 שנים בהוראת האזרחות ובהגשת תלמידים לבגרות במקצוע, בכל המסלולים לרבות במסלול מב"ר. באותן שנים היא הייתה רכזת פדגוגית ורכזת מב"ר ומובילה בצוות הניהול של בית הספר. במשרד מציינים, כי הניסיון עתיר השנים שלה לצד יכולותיה ואישיותה ליצור חיבורים בין המגזרים השונים יתרמו רבות בקידום השיח של המקצוע.

אוחיון היא בעלת תואר M.A במדעי המדינה ומינהל ציבורי ותואר B.A במדעי החברה ומדעי היהדות מטעם אוניברסיטת בר אילן. בשנים 2017-2015 היא למדה במסלול השתלמות למנהלים בבית הספר לניהול מטעם אוניברסיטת תל אביב ועברה קורס הנחיית מנחים מטעם אבני ראשה. בשנים 2008-2007 היא עברה קורס הכשרת מנהלים גם מטעם אוניברסיטת בר אילן.