4 פעולות לקידום אתרים אורגני טוב

קידום אורגני – תורה מורכבת ולא ניתנת לפיצוח או משחק ילדים?

, י"ז באב תשע"ח

אורגני
אורגני
צילום: יח"צ

כנראה שלא האפשרות הראשונה ולא השנייה. להלן 4 טיפים ברורים וגלויים לכל, שאם תפעלו על פיהם, תיהנו ממיקומים מעולים לאתר שלכם

הדעות לגבי קידום אתר אורגני חלוקות. יש שיגידו שמספיק אתר טוב וממיר עם כמות דפים גדולה ועדכון תדיר, יש הטוענים שנדרשות פעולות רבות ומורכבות מכל מיני כיוונים ואי אפשר לעשות אותן עצמאית, ויש הטוענים שמספר שיתופי פעולה וקישורים לאתרים גדולים זה מספיק. האמת, כמו תמיד נמצאת באמצע. המושג קידום אתרים עשה זאת בעצמך הוא מטרה אפשרית וריאלית, רק תנו לנו לסדר לכם את התמונה איך לעשות קידום אורגני יעיל וטוב ולהופיע מעל למתחרים שלכם בתוצאות החיפוש.

מבנה אתר נכון וברור –

בבנייה של האתר שלכם אתם בעצם מכינים את הקרקע לקידום האורגני שלו. אתר מסובך ומסורבל, איטי בקוד שלו ולא ברור בהיררכיה, יהווה מכשול בדרך שלכם להתקדם אורגנית. לכן כבר מהצעד הראשון חשוב לקחת בחשבון את הנקודות שגוגל תחפש באתר שלכם.

הנקודות האלו יהיו בעיקרן מבנה אתר נקי ותקין, קוד פשוט ומהיר שלא יסבך את גוגל, אתר מהיר שעולה בחלקי שניו גם במובייל וגם בדסקטופ. דאגו שהאתר שלכם יעשה חיים קלים לגולשים מכל בחינה, ותיהנו גם מיחס חיובי מצד גוגל, שיהווה מראה של חוויית הגלישה באתר שלכם – באמצעות מיקומים גבוהים שיישמרו לאורך זמן.

אופטימיזציה תקינה לאתר –

האופטימיזציה לאתר היא המשך ישיר לבניה נכונה שלו. כל אתר מוטב לו שייבנה על פי מחקר מילות מפתח מקיף, שלוקח בחשבון את הדרך בה מחפשים את התחום שלכם בגוגל. לכל תחום יש עשרות אם לא מאות מילות מפתח באמצעותן מחפשים את התחומים אותם האתר משווק בגוגל.

בצעו מחקר מילות מפתח מקיף, ושלבו אותן בחכמה בעמוד האתר שלכם. עמוד הבית חייב לרכז את התחומים האלה ובכמה מילים להסביר במה האתר עוסק. הן ב-Title שלו והן ב-Description. חשוב להדגיש שזה ממש לא אומר לדחוף המון מילות מפתח איפה שלא צריך, רק בגלל שיש להן חיפושים. גוגל עולה על המניפולציות האלה במהירות ואתם תענשו. החכמה היא לשלב את מילות המפתח בתיאורי, שמות העמודים והקישורים הפנימיים ביניהם. עשו זאת בחכמה ובאלגנטיות.

עדכון האתר בתוכן באופן תדיר –

לבנות אתר זו ההתחלה, אך לאחר מכן מגיעה העבודה של לעדכן אותו באופן תדיר ומתמשך. ואת זה אפשר לעשות בכמה דרכים –

  • בלוג לגולשים על המוצרים באתר – השוואות בין מוצרים או שירותים לעומת הקיימים בשוק או בתוך האתר, מאמרים מקצועיים, הדרכות על התחומים, לאפשרויות אין סוף, העיקר שיהיה תוכן טוב ומועיל לגולשים. מהתוכן הזה מומלץ להוציא קישורים לעמודים המקודמים באתר וכך להביא אליהם גולשים וגם את מנועי החיפוש
  • המלצות – קיבלתם המלצות מלקוח מרוצה? מצוין, שלבו אותן באתר, התקינו פלאגינים של דירוג או של רשתות חברתיות כדי שהגולשים יתפעלו את ההמלצות באתר עם מינימום התערבות שלכם, אבל וודאו שאתם שולטים בנעשה כדי שלא תהפכו ללוח מודעות
  • מוצרים או שירותים חדשים – כל מה שאתם מספקים חייב לבוא לידי ביטוי באתר, מוצר חדש, מבצע או הטבה זמנית – עדכנו באתר. כדי שגוגל ייראה שלא מדובר באתר סטטי ושווה לחזור אליו.

קישורים –

כאן נדרשת עבודה קצת יותר מקצועית. אם יש לכם שיתופי פעולה עם אתרים או בעלי מקצוע דומים זה מצוין, הביאו גולשים לאתר שלכם מכל מקום רלוונטי אפשרי. אם יש בלוגים או אינדקסים שניתן לשלב את האתר שלכם זה מצוין גם כן, וכמובן אם יש אפשרות לשלב מאמר מקצועי, או אפילו שיווקי באתר גדול בעל מאות אלפי גולשים או יותר, עשו זאת. הקישורים ייתנו את הבוסט הרצוי לאתר שלכם. אך כמובן מתוך הנחה שפעלתם על פי הדגשים הראשונים. לבד זה לא יספיק.

לסיכום, לא מדובר על תורה מסיני אלא על פונקציה של זמן ויסודיות. עשו את 4 הנקודות נכון ותרוויחו. אם אתם יכולים להיעזר בחברה של קידום ובניית אתרים זה מהלך שיכול להיות מצוין כאלמנט שיקפיץ אתכם יותר, אבל מאוד מומלץ לקחת חלק פעיל בקידום האתר, זה זמן שבסופו של דבר אתם מרוויחים אותו בחזרה אלפי מונים. בהצלחה!