אופירה חיים ז"ל
אופירה חיים ז"לצילום: באדיבות המשפחה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד דוד חיים, בגין רצח בכוונה תחילה של אופירה חיים ז"ל, שיבוש הליכי משפט ומסירת ידיעות כוזבות.

מכתב האישום עולה, כי דוד ואופירה, שהתגרשו בשנת 2004, חלקו מתחם מגורים אחד, יחד עם בני משפחה נוספים. על רקע סכסוכים משפחתיים וכספיים החליט דוד לרצוח את אופירה והחל בתכנון הרצח. במסגרת זו פנה לעובד שעבד עבורו בגינון וביקש ממנו לחפור בור בחצר האחורית של ביתה של אופירה, בסמוך לעצי פרי, בטענה שהוא זקוק לבור לצורך טיפול בנזילת מים.

ב-20 ביוני בשעות אחר הצהריים, הצטייד דוד בחוט ניילון והכניס אותו לכיס מכנסיו. בהמשך ביקש דוד לשוחח עם אופירה מחוץ לביתה. בעודם משוחחים הוביל דוד את אופירה אל חצר הבית בסמוך לבור. אז התנפל עליה מאחור, כרך בחוזקה את חוט הניילון סביב צווארה וחנק אותה באמצעותו במשך כ-10 דקות, על אף תחנוניה עד שאפסו כוחותיה והיא נפלה ארצה. בהמשך קבר את גופתה בבור וכיסה אותו בחול.

לאחר הרצח פעל דוד במטרה להסתיר את מעשה הרצח ולמנוע את גילויו. בין היתר ריסק את מכשיר הטלפון הנייד של אופירה, לקח את תיקה של אופירה מביתה וגזר את כרטיסי האשראי שהיו בארנקה. דוד אף מסר עדות כוזבת בתחנת המשטרה לפיה אינו יודע דבר אודות היעלמותה והציג מצג שווא כמי שמסייע בחיפושים אחריה, על אף שכל העת ידע שאינה בין החיים. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים נגדו.