הטכניון
הטכניוןאתר המוסד

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, דוחה במכתב ששלח לערוץ 7 את הדיווח באתר על "בהלה" סביב מכתב הרבנים והחתימה עליו מצד הרב ד"ר אלעד דוקוב.

"אבקש להבהיר כי הנהלת הטכניון לא נבהלה מחתימתו של הרב דוקוב על מכתב הרבנים אלא הזדעזעה מתוכנו של המכתב ומהדעות שהוצגו בו.

"הרב אלעד דוקוב משמש כרב בית הכנסת הפועל בטכניון ואיננו 'רב הטכניון', תואר שממילא אינו קיים. חתימתו על מכתב הרבנים משקפת את דעתו האישית בלבד ולא את עמדת הטכניון. הרב דוקוב נקרא לסדר על כך שלא הבהיר את הדברים כנדרש והתיימר לדבר בשם הטכניון", כותב הנשיא לערוץ 7.

פרופ' לביא מדגיש, "מכתב הרבנים עומד בסתירה מוחלטת לרוח הטכניון, הדוגלת בשוויון מלא לכל אדם, ללא קשר להשתייכותו החברתית, הדתית והתרבותית. בטכניון לומדים ועובדים סטודנטים, עובדים וחברי סגל חברי הקהילה הלהט"בית ואנו תומכים בהם ובמשפחותיהם באופן מלא".

אבקש לציין בפניך שפרופ' חגית עטיה, חברת הנהלת הטכניון, המשמשת כמשנה לנשיא הטכניון לעניינים אקדמיים ומגדלת יחד עם בת-זוגה שני ילדים (חיילים בשירות חובה), הביעה מחאה חריפה על דברי הרב דוקוב אשר פגעו בה אישית.

"עוד בטרם פתח הטכניון את שעריו, לפני כמאה שנה, הצהירו מייסדיו כי המוסד שהם שואפים להקים יהיה פתוח לכל ללא הבדל דת, גזע ומין. גם היום, בראש סדר העדיפויות שלי כנשיא הטכניון, ניצבת המשימה להבטיח סביבת לימודים ועבודה בטוחה ומכילה לכל בית הטכניון, סטודנטים, חברי סגל ועובדים כאחד.

הטכניון משמש דוגמה ומופת לסובלנות בחברה הישראלית ואנו נחושים להמשיך ולפעול ברוח זו גם בעתיד", דברי נשיא הטכניון.