לוחמים בחטיבת כפיר. ארכיון
לוחמים בחטיבת כפיר. ארכיוןצילום: דובר צה"ל

אבי פייגלין, בנו של חה"כ משה פייגלין, הודח מתפקידו כלוחם בחטיבת "כפיר" בעקבות פוסט שפרסם בפייסבוק בסוף השבוע ובו קריאה לסרב לבצע פקודות, כך דווח בצהריים (שני) בחדשות 'כאן'.

בפוסט שפרסם אבי פייגלין הוא סיפר על אירוע חטיבתי שהתרחש לפני כשלושה חודשים, במהלכו סיפר מפקד פלוגה בגדוד חרוב סיפור מתקופת מבצע "צוק איתן", על מעצר של מפרי סדר.

"יותר מכל העוולות בסיפור הזה מרתיחים אותי שני דברים", כתב אבי פייגלין, "1) השתמשו בחיילים כפיתיון כדי *לתפוס* מחבל, לא להרוג אותו. 2) עומד מולנו מ''פ של חרוב, אז גדוד היום סיירת ומציג את הדברים בתור מורשת קרב, בתור הצלחה מבצעית, אותו מ''פ מקומו בכלא אזרחי אחרי הדחה מצה''ל וכך גם כל שרשרת הפיקוד שאישרה את הפעילות הזאת".

"עכשיו מי שהגיע עד לפה, בוודאי מעודכן על התקופה האחרונה בעזה ועל החייל שנהרג בחסות הפס''ד מירי צלפים ועכשיו גם קצין שחטף כדור בבטן. אין פה שום גאווה או מור''ק, נטו ריקבון מוסרי של צמרת הפיקוד שלא מוכנה לירות על מי שמנסה להרוג את החייל בשטח אבל בחיים לא הייתה מחליפה אותו בלימוד מול המון זועם בלי שום דבר זולת רימון גז או שניים", הוסיף אבי פייגלין.

לדבריו, "גם אני בהתחלה לא הבנתי למה אני נכנס ולצערי נתתי לגיטימציה להכלת הפס''ד בעומדי שם שעות ארוכות חוטף אבנים בשביל לחזור בשישי הבא או בשעת כושר שלהם לסיבוב נוסף".

בסיום הפוסט הצהיר אבי פייגלין כי יסרב בעתיד לפקודות שכאלו, "אני חייל בסדיר עדיין וכל עוד דמי ודם חברי הפקר בשם התקינות הפוליטית וסולם הערכים העגום/עקום של המטכ''ל והממשלה - בכוונתי לסרב פקודה בכל מקרה שבו אדרש להכיל הפס''ד עם כל ההשלכות הנלוות עד שיהיה פה שינוי".

"יש שינויים שאין פנאי לחכות שיתרחשו מלמטה ולכל חייבים להתחיל מלמטה אני קורא לכל לוחם שחבר פה בפייסבוק או מי שמכיר לסרב פקודה גם כן, אין במעשה זה משום פחדנות חס וחלילה אלא משום דאגה כנה להמשך הלגיטימיות שלנו כעם ריבון בין הים לירדן. החיים שלי ושלכם לא שווים את שמיכת המוסריות שאיתה אייזנקוט נרדם בלילה. הדבר הוכח פעמיים בשבוע האחרון, כולי תפילה שלא נגיע להרוגים נוספים לפני שנתפכח", הדגיש.

אביו, יו"ר זהות ח"כ לשעבר משה פייגלין, הביע תמיכה מוחלטת בפוסט שפרסם בנו, שיתף אותו, והוסיף וכתב, "רוב חיילי צה"ל שנהרגו בשנים האחרונות, נהרגו בשל העדפת שלומה של אוכלוסיה עויינת על חייהם של בנינו.

לדבריו, "במקום להזהיר את האוכלוסיה ולקרוא לה להתפנות מהמקום ואז למחוק מהאויר, שולחים את החיילים לסמטאות ולמנהרות. במקום לסמן קו שמי שחוצה אותו נקצר, שולחים חיילים להתעסק עם האזרחים ולהיקטל מרחוק באש צלפים. במקום לחסל חוליות משגרי עפיפונים נותנים לדרום להישרף".

מדובר צה"ל נמסר, "צה"ל רואה בחומרה ומגנה כל קריאה של חיילים לסירוב פקודה. לאחר בירור הנושא, החליטו מפקדיו של החייל להעמידו למשפט בגין קריאה לסירוב פקודה. כמו כן הוחלט שאין מקום להמשך שירותו כלוחם. החייל הודח מלחימה, הורשע בהליך משמעתי ונדון לעונש מחבוש על תנאי".