קיסריה
קיסריהצילום: מנו גרינשפן

ימי אוגוסט מביאים איתם את שיא עונת הקיץ, רוב מוחלט של הקייטנות לילדים כבר נגמרו, השמש שוקעת מאוחר, והשעמום מתחיל לנגוס בהנאה של החופש?

זה הזמן להוסיף אטרקציות וחוויות לתרמיל המשפחתי בחיסכון ניכר. רשות הטבע והגנים מציעה את הדבר האולטימטיבי למשפחות: מינוי שנתי משפחתי המאפשר לכם ביקור בעשרות גנים לאומיים, שמורות טבע ואתרי מורשת, שיקנו לכם ולמשפחתכם מגוון חוויות יחודיות, מפגש עם נופים עוצרי נשימה והיכרות עם הטבע והמורשת של הארץ, במשך שנה שלימה מיום ההצטרפות, במחיר שווה לכל נפש.

במסגרת המינוי, תוכלו אתם ומשפחתכם להיכנס ללא עלות נוספת לכ- 60 אתרי רשות הטבע והגנים במשך שנה ללא להגבלה. תזכו בהנחה נוספת של כ 25% בלינת שטח במגוון רחב של חניוני לילה של רשות הטבע והגנים, הנחה של 10% במרכזי השירות של רשות הטבע והגנים, מנוי לשנה למגזין הגיאוגרפי "בשביל הארץ", והנחה באתרי תיירות פרטיים.

בקיץ זה שווה יותר! מגוון פעילויות מרתקות לכל המשפחה: מופעים מוזיקליים, ליל המטאורים, משחקי אבירים, מיצגים קוליים בשילוב תנועה ואמנות ועוד המון חוויות שכרטיס המינוי יאפשר לכם לצבור- ללא תשלום!

נוסעים עם כל המשפחה? המטמון הולך אתכם לכל מקום בארץ: כ-63 גנים לאומיים ושמורות טבע מצפון ועד דרום. בשמורת הטבע בניאס למשל, תוכלו להשקיף על המפל בעל עוצמת הזרימה החזקה ביותר בישראל, להלך על השביל התלוי שאורכו כ-100 מ', בו תוכלו לנוע בסמוך למים שוצפים ולראות שרידים ארכיאולוגים מתקופות שונות בהיסטוריה.

אם אתם נמצאים דווקא בסמוך לאיזור מישור חוף הגליל כדאי לכם לבקר בשמורת הטבע עין אפק המשמרת נופי ביצה ומקורות נחל שרובם אבדו מן הארץ. תוכלו לטייל בשביל הצף מעל הביצה שבשמורה, לראות צמחיית גדות עשירה ועופות מים ססגוניים, ולהשקיף מראש טחנת הקמח העתיקה על נופי עמק עכו.

עין אפק
עין אפקצילום: מנו גרינשפן

בבית שערים שבגליל התחתון תזכו להצצה נדירה אל ההיסטוריה. מקום זה, היה מקום מושבו של רבי יהודה נשיא מי שהיה המנהיג הדתי, הרוחני והמדיני של העם היהודי בתקופה ההיא, ובה ערך את המשנה.

סיפורה של העיר מקפל בתוכו את סיפור היישוב היהודי באותה תקופה, את סיפורם של אנשיו, מעשיהם ואמונתם הגדולה. בנוסף, תוכלו להיכנס למספר מערות מרתקות ששימשו לקבורת תושבי העיר בעת ההיא.

בית שערים
בית שעריםצילום: מנו גרינשפן

אם אתם דווקא אנשים של מדבר, כדי לכם לבקר בגן לאומי קומראן השוכן למרגלות המצוק הזקוף של מדבר יהודה, המתנשא מעל חופי ים המלח.

שם התיישבו במאה ה-2 לפנה"ס בני כת המדבר, כותבי המגילות הגנוזות הנחשבות לממצא הארכיאולוגי החשוב ביותר שהתגלה במאה ה-20, מהם ניתן ללמוד על אורח החיים מצית הדמיון של תושבי קומראן הקדמונים. תוכלו לצפות בסרטון על תולדות קומראן, לסייר במוזיאון קטן הממחיש את אורח חיי בני הכת, לבקר במבנים ששימשו למגוריהם, ולהשתתף בסיור לילי לאור עששיות וסיורים מומחזים המשחזרים את גילוי המגילות את המבצע המרתק שנערך לרכישתן.

גן לאומי קומראן
גן לאומי קומראןצילום: מנו גרינשפן

אתם כבר לא צריכים לחפש אוצר, המטמון נמצא בהישג ידיכם! תעשו מינוי מטמון וכבר בקיץ הזה תוכלו להרוויח המון. נשאר לכם רק לבחור מקום, לארוז תיק או סל פיקניק, לצאת, לחוות ולאסוף את מגוון החוויות המשפחתיות שמחכות רק לכם. דרך אגב, על חופשת סוכות שמעבר לפינה כבר דיברנו?