מחלוקות מחוץ לצה"ל. השייח' מואפק טריף
מחלוקות מחוץ לצה"ל. השייח' מואפק טריףצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

על רקע מחאה מקרב קצינים בני העדה הדרוזית על חקיקת חוק הלאום שוחח היום (שלישי) הרמטכ"ל גדי איזנקוט עם השיח' מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל.

השיח' טריף אמר בתום השיחה, "אני מסכים לחלוטין עם דבריו של הרמטכ"ל ומבקש להותיר את כל הנושאים הפוליטיים והציבוריים השנויים במחלוקת, וביניהם חוק הלאום, מחוץ לכותלי הצבא".

נזכיר כי קצין דרוזי שני הודיע היום שבעקבות חוק הלאום בכוונתו לעזוב את צה"ל.

הקצין, שאדי זידאן בן 23, סמ"פ בגדוד לוחם המשרת בצבא כ-5 שנים, פרסם פוסט בנושא, יום לאחר הודעתו של הקצין הדרוזי עמיר ג'מאל כי בכוונתו לפרוש משירותו הצבאי.

"שירתי בכל רחבי הארץ, אין מקום שלא הייתי בו", כתב זידאן. "עד היום נתתי למדינה את הנשמה שלי, סיכנתי את החיים שלי, לא ראיתי בית ומה לא. עד היום עמדתי מול דגל המדינה בגאווה והצדעתי לו, שרתי את ה'תקווה' כי הייתי בטוח שזאת המדינה שלי ואני שווה לכולם. אבל היום סרבתי בפעם הראשונה במהלך השירות שלי להצדיע לדגל, סירבת בפעם הראשונה לשיר את ההמנון הלאומי".

"אני לא בן אדם של פוליטיקה אבל אני אזרח כמו כולם ונותן את כל כולי למדינה ובסוף אני אזרח סוג ב'?", שאל זידאן בהמשך הפוסט. "לא תודה, אני לא מוכן להיות חלק מזה וכן, גם אני מצטרף למאבק הזה והחלטתי להפסיק לשרת המדינה הזאת. תודה לך מדינת ישראל".

כאמור, סרן עמיר ג'מאל, קצין דרוזי מהכפר ירכא המשרת ביחידה לוגיסטית בזרוע היבשה בצה"ל, פירסם אתמול פוסט בפייסבוק, ובו הודיע כי יפרוש מהשירות במחאה על "חוק הלאום". ג'מאל גם קרא לדרוזים נוספים המשרתים בצה"ל ללכת בעקבותיו.

דובר צה"ל מסר בתגובה לפרסום של ג'מאל כי "הקצין זומן לשיחה עם מפקדו. הבעת עמדה בעלת אמירה פוליטית אינה מאושרת לפי פקודות הצבא". עוד הובהר כי "חיילים וקצינים, בני המיעוטים, בסדיר, בקבע ובמילואים, היו ויהיו חלק מרכזי מצה"ל, בשדה הקרב ובשגרה. תרומתם לאורך השנים, ראויה לכל שבח ונכרתה בברית דמים. צה"ל הוא צבא עם ממלכתי ואחדות שורות הצבא מודגשת בכל סוגי הפעילויות ללא הבדל דת ומין".