למה זה חשוב שעסק ייצר לעצמו לידים

חת מהמטרות העיקריות של מחלקת השיווק שלכם או משרד הפרסום שאתם עובדים איתו הינה לייצר לידים חדשים לעסק

תוכן שיווקי , כ' באב תשע"ח

לידים לעסקים
לידים לעסקים
shutterstock

עבור כל עסק שקיים על מנת לייצר רווח, מטרה עיקרית הינה להגדיל את המכירות ואת ההכנסה במהלך הזמן. אחת מהמטרות העיקריות של מחלקת השיווק שלכם או משרד הפרסום שאתם עובדים איתו הינה לייצר לידים חדשים לעסק, ומחלקת המכירות מתרכזת בהפיכתם של הלקוחות הפוטנציאליים הללו ללקוחות משלמים.

'ליד' זה למעשה מישהו שהביע עניין במוצר או בשירות שהעסק שלכם מציע וזה תקף גם בשוק המכירות ללקוחות פרטיים וגם במכירות לעסקים. אם נתייחס למכירות ללקוחות פרטיים, לידים יכולים להיות אנשים שביקרו באתר שלכם, או מנויים חדשים לרשימת תפוצת המיילים שלכם. רוב החברות המוכרות ללקוחות פרטיים הן בעלות אתר המאפשר מכירות ישירות ללקוח. דרך מעולה להמיר לקוחות כאלה היא לשווק מחדש (רימרקטינג) למישהו שביקר באתר והביע עניין במוצר מסוים, וזאת באמצעות באנר באתר אחר, שליחת מייל ישירות ללקוח עם הנחה כשהדבר מתאפשר או להשתמש בפיקסל של פייסבוק ולטרגט אותו בקמפיין רימרקטינג דרך הפרסום בפייסבוק.

כשמדובר על מכירות בין עסקים, שאין להם אתר מכירתי, במיוחד אם העסק מציע שירות מסוים, ייצור לידים באינטרנט זה עניין קצת מורכב יותר אבל לא פחות חשוב.

בהמשך המאמר תוכלו לראות למה ייצור לידים כל כך חשוב, עם התמקדות במכירות בין עסקים.

למה ייצור לידים חשוב כל כך?

ראשית כל, אתם צריכים לייצר לידים. כשאין לכם לידים חמים, צוות המכירות שלכם יתקשה מאוד ויהיה לא יעיל. אחת הדרכים הטובות ביותר עבור עסקים הפונים לעסקים אחרים להגדלת נפל הלידים שהם מייצרים הינה ליצור תוכן אינטרנטי שימשוך לקוחות פוטנציאליים חדשים. אם אתם מציעים ללקוחות שירות מסוים, זה לא תמיד יהיה משהו שאתם יכולים לשווק מחדש באתרים אחרים באותה בצורה שאתם יכולים לעשות עם מוצר פיזי.

איך להגדיל את ייצור הלידים?

ישנן המון דרכים להגדיל את ייצור הלידים. אתם יכולים לייצר תוכן אינטראקטיבי בצורה של שאלון. לבקש את האימייל שלהם בתמורה לתשובות זו דרך מעולה לייצר לידים. התוכן הזה עוזר ללקוח להירגע מיום העבודה שלו ולחמם אותו לפני שהוא משאיר פרטים וצוות המכירות שלכם יוצר איתו קשר. עוד דרך מעולה זה לתת משהו בעל ערך כמו ספר אלקטרוני או מדריך כלשהו בתמורה לפרטי ההתקשרות של אותו הלקוח הפוטנציאלי.

ייצור לידים בשני שלבים

קודם כל, אתם צריכים למצוא דרך לקלוט ולשמור מידע חשוב מהלקוח הפוטנציאלי – כמו כתובת מייל – שנית, אתם צריכים להבטיח שהרושם הראשוני שנוצר מהעסק שלכם הינו חיובי, מה שישאיר את הלקוחות שלכם עם רושם מעולה מהמותג שלכם. תראו השלב הזה, הבנוי משני צעדים פשוטים, כלחיצת היד הראשונית המציעה את העסק שלכם בצורה הכי חיובית שאפשר.

איך ייצור לידים טוב יעזור לכם?

עסקים שלהם ישנה שיטה אפקטיבית לייצור לידים יכולים ליהנות מגדילה של עשרות אחוזים בהכנסות לעומת חברה שלא משקיעה בייצור לידים. לכן זה הכרחי אם אתם רציניים לגבי הגדלת ההכנסות שתשקיעו את הכסף והמאמץ בכלים ובשיווק הנכון על מנת להמיר מבקרים ללידים פוטנציאליים.

כיום ייצור לידים חשוב יותר מאי פעם

בעולם הדיגיטלי של היום, אנשים יכולים לבחון בקפידה מוצרים או שירותים שהם מעוניינים בהם לפני שהם מבצעים רכישה. כשבעבר, פניות, בקשות, טענות ורכישות היו מתבצעות רק בחנות פיזית, פנים אל פנים או בטלפון, אבל עם עלייתן של הרשתות החברתיות והתחזקותן בשיווק הדיגיטלי, האינטראקציה הבין אישית הזו הלכה לאיבוד. כתוצאה מכך, הסיכויים לסגירת מכירה ירדו. מה שהפך את ייצור הלידים האיכותיים לחשוב מאי פעם כשהמטרה העיקרית הינה להפוך את אותם הלידים ללקוחות משלמים.