רחוב אגריפס בירושלים. לא ייבנה חניון תת קרקעי
רחוב אגריפס בירושלים. לא ייבנה חניון תת קרקעיהלל מאיר

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה קיבלה היום (חמישי) את ערעור התנועה לאיכות השלטון נגד החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים להקמת "חניון אגריפס" סמוך לשוק מחנה יהודה

"אנו מבטלים את ההחלטה נוכח הכשלים שנפלו בתהליך, העדר ההיגיון התכנוני שבאישור בקשה שאינה נותנת מענה לצורך בעיקרי בפרויקט והכשלים התחבורתיים העולים מחוות דעת המומחית", קבעה הוועדה.

בשנת 2013 הגישה התנועה יחד עם עמותת אדם, טבע ודין את ההתנגדות לבקשה להיתר בנייה בנושא חניון תת קרקעי של 7 קומות מתחת שוק מחנה יהודה.

בהחלטה שהתקבלה היום, קיבלה ועדת הערר את חוות דעת המומחית שמצאה כי התוכנית אינה ישימה ואינה ראויה תכנונית, ופירטה כי נפל פגם בהתנהלות ועדת התכנון והבניה כשלא בחנה את החלופות כנדרש. עוד קבעה ועדת הערר כי הטעם העיקרי לביצוע התוכנית הוא יצירת פתרון פריקה וטעינה תת קרקעי, אך התוכנית אינה נותנת מענה לצורך זה ומכאן שהבחירה בה אינה נכונה מבחינה תכנונית.

עו"ד איתמר שחר, שייצג את התנועה לאיכות השלטון ואת אדם, טבע ודין בהליכי ההתנגדות והערר אמר, "אנו מברכים על ההחלטה, שקיבלה את טענותינו וביטלה את החלטת הוועדה המקומית. אנו שמחים שהצלחנו לעצור את ההליך בשלב ההיתר, לפני שלב הביצוע, ולפני שהתוכנית הבעייתית גבתה מחיר כבד מבעלי הנכסים הסמוכים, באי השוק וכלל תושבי העיר. הצטברות הכשלים החמורים שנחשפו במהלך ההליך התכנוני מחייבת בדיקת עומק של הליכי קבלת ההחלטות בעירייה ובחברת 'עדן', ובכוונתנו לפנות בעניין לגופי הביקורת המתאימים".

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג, שהוביל את התנגדות התושבים והסוחרים לתכנית מסר, "אנו מברכים על ההחלטה האמיצה של וועדת ערר המחוזית. הוכחנו שאפשר לנצח את המערכת בזכות הציבור שהתגייס למאבק. לאורך כל התהליך, ארגונים אזרחיים שונים, אנשי מקצוע ונציגי ציבור מכל הקשת הפוליטית היו שותפים לעמדה שלנו כי מדובר בתכנית בלתי ראויה בעליל שתיצור השלכות שליליות על כל המרחב ותגרום לבזבוז מיותר של כספי ציבור. למרות ניסיונותיה של העירייה לנקוט בהליך מזורז ולהסתיר את המידע המלא מעיני הציבור, ועדת ערר אימצה כאמור את בקשתנו במלואה ופסלה את התכנית על הסף. אנו תקווה כי עיריית ירושלים תפנה כעת את משאביה לקידום פתרונות וטיפול בבעיות הקריטיות במרחב שוק מחנה יהודה היקר לכל תושבי ירושלים"