פעילי להב"ה מול מצעד הלהט"ב
פעילי להב"ה מול מצעד הלהט"בצילום: יחיאל גורפיין/TPS

בית משפט השלום בירושלים דחה היום (שישי) את בקשת המשטרה להרחיק את פעיל ארגון להב"ה משה בן זיקרי ממצעדי הגאווה, והורה לשחררו ללא כל תנאי.

בדיון בבית המשפט טענה נציגת המשטרה כי בן זיקרי קפץ מעל הגדר, עלה לבמה והחל לצעוק לעבר אנשי הלהט"ב שהשתתפו אמש במצעד בירושלים.

לאחר שאלות שהציג עורך הדין איתמר בן גביר הסתבר כי השוטרים שכחו לגבות עדות מהמאבטחים ולמעשה אין כל עדות ראיה נגד בן זיקרי והשוטרים לא הצליחו להוכיח אם היתה גדר, אם היתה במה והאם בן זיקרי עשה צעד כלשהו.

לאור דברים אלו קבעה השופטת כי בתיק החקירה לא נגבתה עדות ראיה וציינה כי ''בזמן שעבר ממעצרו של בן זיקרי ניתן היה לגבות עדות לפחות מאחד המאבטחים". מכיוון שהדבר לא נעשה, שוחרר בן זיקרי ללא כל תנאי.

עו"ד בן גביר מסר בתגובה "כאשר פועלים ממניעים של סתימת פיות, עושים עוד ועוד טעויות, התוצאות לא מאחרות לבוא. הגיע הזמן שהמשטרה תפסיק להתנכל לפעילי להב"ה ועוצמה יהודית ונגד כל מי שמבקש להביע מחאה נגד מצעדי הגאווה".

בן גביר מציין כי 22 החשודים שנעצרו אמש במהלך המצעד בירושלים ושוחררו בתחנת המשטרה יגישו באמצעותו תביעה נגד המשטרה. אחרי ההחלטה היום, גם משה בן זיקרי יצטרף לתביעה ויבקש לפצותו בעשרות אלפי שקלים בגין שהייתו בלילה במעצר.