עובדים ונהנים
עובדים ונהניםistock

סדנת נגרות לגיל השלישי- כמה סיפוק והנאה!

זה בדיוק מה שקרה לאבינועם, פנסיונר של התעשייה האווירית שעבד במשך כל חייו בתוך משרד, ולמעט חופשות פה ושם לא ממש הצליח להרגיש את אימא אדמה, על כל המשתמע מכך וזה כולל: תחושת חופש, יצירה וטבע. אז אבינועם גלש ברשת והגיע לאתר של "הסטודיו לאומנויות העץ" -בית ינאי והשאר היסטוריה.

הוא נרשם לקורס נגרות מעשית ושימושית, והיום והוא ממשיך להגיע ולהשתמש בסדנאות שבמקום (בתשלום) כאשר את כל רהיטי הבית הוא כבר בנה בעצמו בחדווה רבה, ועכשיו הוא בונה ארגז צעצועים לנכד שלו.

אבינועם: "אני זוכר את עצמי יושב במשרד וחולם שאני נמצא במקום אחר, ובעיקר בחוץ. זאת הסיבה שכל שבת נסענו כל המשפחה לטיול, יערות ועצים עושים לי את זה, ומאז ומתמיד הייתה לי משיכה לעבודות נגרות. על כל תיקון של דלת מטבח, שמחתי כאילו בניתי אותה בעצמי...".

אבל אבינועם כמו אנשים רבים, פנה למקצוע אותו למד, או חשב שהוא הראוי לו. אבל לפעמים, עד שאנשים לא יוצאים להפסקה מהשגרה שלהם, ולא מצליחים לחשוב באיזה מקום הם נמצאים בחיים, הם לא יודעים ולא יכולים לעשות שינוי, וזה מה שקורה להרבה מאוד אנשים שיוצאים לפנסיה. פתאום הם מגלים שהם עבדו 30, 40 שנה באותו מקום, ולא הצליחו לחשוב אם הם עושים באמת את מה שהם אוהבים, וגם אם הם חלמו על נגרות בתור תחביב, הם לא הצליחו להגיע לזה. לכן לא רק אבינועם אלא אנשים רבים פנסיונרים ואחרים, מוצאים את עצמם בקורס לנגרות או בקורס של צביעת רהיטים או חריטה אומנותית ועוד, כדי סוף סוף להיות בסביבה ובמקום שהם חלמו להיות.

מרפואה לנגרות

בסדנה לנגרות של הסטודיו לאומנויות העץ- בית ינאי, למדה גם ד"ר לבנת. היא הייתה כירורגית וזה לא מפתיע שמיד עם פרישתה לגמלאות, היא הלכה ללמוד קורס נגרות מעשית ושימושית. יש קשר עמוק בין כירורגיה לנגרות- שניהם מקצועות יצירתיים. אפשר להסביר את הנהירה הזו של אנשים שעסקו במקצועות הישגיים ותחרותיים בכך, שהם לא יכלו להרשות לעצמם לעצור באמצע המרוץ שתייג אותם, אבל איך שהם כבר פרשו מהמרוץ הזה, הם מחפשים את הדבר האמתי, האישי והיצירתי הפעם למען עצמם. בקורס לנגרות מעשית משתתפות מורות לשעבר, מהנדסות, רופאות, מזכירות ועוד, וכן אמניות שרוצות להכיר את סודות העץ ובניית הרהיטים.

מה המיוחד בסטודיו לאומנויות העץ?

הסטודיו לאומנויות העץ-בית ינאי, הוקם לפני 20 שנה, ע"י חי פלח בוגר מכון אבני ובית ספר מקצועי לנגרות. בהמשך הצטרף אליו נמרוד שמיע, בוגר קורס נגרות באיטליה ומומחה לחידוש ובניית סירות ונציאניות. השניים הקימו תחת קורת גג בבית ינאי לימודי נגרות במגוון קורסים המתאימים לכל אחד החל מקורס של נגרות למתחילים ועד לבניית פרגולות וסירות. במקום יש אווירה מאוד אינטימית ומשפחתית. צוות המדריכים שופע ידע ומסביר פנים, והתלמידים ניזונים מהאווירה ומההשראה המיוחדת של המקום שאוהב עץ, מכבד אותו ועושה ממנו פריטים שימושיים.

במקום מועברים הקורסים הבאים: קורס לנגרות מעשית שימושית, קורס חריטה בעץ, קורס לבניית מבנים, קורס לבניית פרגולות, קורס שיפוץ רהיטים, קורס צביעת רהיטים, קורס פיסול בעץ ויש גם קורס מסגרות.

בעידן בו אנשים מתרחקים יותר ויותר מעצמם ומיצירה, ו"מכורים" לטכנולוגיה, עולם דיגיטלי ואפליקציות, אין ספק בכלל שעיסוק כמו נגרות, עשוי לשמור על השפיות ולחבר אנשים אל עצמם ואל החלומות והיצירה שלהם.

סדנת פיסול בעץ ושיפוץ רהיטים

בסטודיו לאומנויות העץ אשר בבית ינאי, גם קורס לפיסול בעץ לאורך 4 מפגשים שבועיים בשעות הבוקר. בקורס לומדים המשתתפים, עבודה עם מפסלת ומקבת, שני כלי עבודה מסורתיים ובסיסיים בפיסול בעץ. בדרך כלל המשתתפים בקורס זה, ממשיכים לקורסים נוספים הקשורים באומנות העץ.

קורס לשיפוץ רהיטים מיועד לגילאי 18 ואילך. הוא נמשך לאורך 5 מפגשים פעם בשבוע בשעות הבוקר או הערב. הקורס כולל חומרים.

בכמה מן הקורסים של הסטודיו לאומנויות העץ, מוקרן הסרט כולל המצגת : "מהיער לנגרייה", על הדרך שעושה כל שתיל בטבע עד שהוא הופך למדף במטבח....

על הקורסים השונים תוכלו ללמוד באתר של "הסטודיו לאומנויות העץ", כן תוכלו להתקשר ולקבל פרטים נוספים או להגיע לפגישת היכרות אישית.