גמרא
גמראצילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

בתנועת בני עקיבא פותחים בלימוד מסכת חדשה במיזם הדף השבועי, מסכת שבת. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם הוגה הרעיון, אליעד אברקי, רכז מחוז דרום של בני עקיבא.

"לימוד הדף השבועי רץ כבר שנה ושלושה חודשים בסניפים ובציבור הכללי. למעלה מחמש מאות לומדים התחילו ללמוד את הש"ס בצורה שיטתית, דף בכל שבוע, ומדהים לראות אנשים שרצו ללמוד גמרא והדף היומי היה קשה להם לומדים, וזכינו כעת לסיים מסכת ברכות", אומר אברקי.

"גם בני הנוער מבינים שבתוך תנועת הנוער אנחנו רוצים לשנות מציאות ולשנות גם את עולם המבוגרים, את מפת לימוד התורה בציבור שלנו, ולכן הרבה בני נוער לוקחים חלק בעניין, גם חניכים וגם בוגרים, ומצטרפים מדריכים וחבריא ב' ומשפיעים על אחים בוגרים וגם על ההורים", מסביר אברקי את מגמתו הרחבה יותר של המהלך אותו הגה.

ומה על השאיפה להשלים לימוד של כל הש"ס, שאיפה שקל יותר לראות אותה ברת ביצוע כאשר מדובר בסבב של שבע שנות לימוד דף יומי ופחות כשמדובר בדף שבועי? "ללמוד בכל יום דף זה קצת קשה. חתך הגילאים של הדף היומי מלמד שמדובר באנשים בגילאי 45-50 ומעלה, אנשים מבוססים, ובגילאים הנמוכים יותר החבר'ה פחות לומדים ולקחנו את הדבר המדהים הזה שקורה בדף היומי ואמרנו שנסיים מסכת בשנה או שנתיים אבל נסיים אותה בצורה טובה, איטית, מדויקת ומאפשרת העמקה", דברי אברקי המציין כי גם ללימוד השבועי יש סדר משלו, "לומדים את עמוד א' ביום ראשון, את עמוד ב' ביום רביעי ובשבת חוזרים על החומר".

"המטרה היא לא לסיים את הש"ס אלא ללמוד תורה. זו המטרה הראשונית", הוא מזכיר ומציין כי אמנם בני הנוער רוצים לחוש שעלה בידיהם להשלים משימה, אך גם השלמת לימוד מסכת בשנה או בשנתיים היא בעיניהם משימה שהושלמה לקראת המשימה הבאה.

אל המיזם חובר מכון שטיינזלץ ש"ראה שהדבר מצליח לתפוס, והם הצטרפו למהלך הזה. הם יוציאו סדרה של מסכת שבת מיוחדת ללומדי הדף השבועי. יהיה פרויקט של תנועת בני עקיבא עם המרכז וגם צל"ש של הרב פרץ איינהורן מביא את הבשורה הזו לצבא, בשאיפה שעוד ועוד גופים יצטרפו וילמדו ביחד".