יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: הלל מאיר/TPS

יו״ר מפלגת יש עתיד ח״כ יאיר לפיד מבטיח כי החלטת שר הפנים אריה דרעי להפעיל את חוק המרכולים לא תעבור בשקט.

''לא יגידו לנו איך לחיות, איפה לקנות ומה לעשות בשבת. כמו בלימודי הליבה, בגיוס, בפונדקאות ובהעברת תקציבי עתק לישיבות נתניהו ממשיך להכנע לחרדים בכל דבר. פוליטיקה צינית מפרקת את הישראליות מבפנים ואנחנו נלחם בה בכל מקום״, אמר לפיד.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי בירך את השר דרעי ואמר כי ''מדינת ישראל היא מדינה יהודית והשבת היא מאבני היסוד שלה. עם ישראל הנחיל לעולם כולו את השבת כערך רוחני וכערך חברתי של מניעת עבדות ושיעבוד מוגזם לעבודה ולחומריות.

''יש שישה ימים לשופינג ופרנסה, ויש יום אחד למשפחה, למנוחה, לרוח ונפש", הוסיף ח"כ סמוטריץ'.

כאמור, שר הפנים דרעי החליט שלא לאשר את חוקי העזר העירוניים המאפשרים הפעלת מרכולים בחמש ערים - מודיעין, ראשון לציון, גבעתיים, הרצליה וחולון.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, איים לפנות לבג''ץ. ''המכתב של משרד הפנים הוא בבחינת פוליטיקה זולה שתכליתה לקושש קולות לפני הבחירות. אין בסמכות השר לפסול את תיקוני החקיקה ואת חוקי העזר ,ודאי כאשר הועברו טרם תיקון החקיקה שנעשתה בכנסת לפני שבעה חודשים.

''על פי החוק, לשר היו 60 ימים מרגע אישור החוק במועצות הערים להוציא התנגדות והוא לא עשה זאת. יתרה מכך, חלק מהרשויות אף פנו לאחר 60 הימים לקבל את תגובתו של השר ולא נענו כלל. לכן מדובר בניסיון שר הפנים לסחור בשבת כדי לקבל הון פוליטי מגזרי. אנו נעתור לבג"ץ בנושא על מנת להגן על תושבי מדינת ישראל", הבטיח ביבס.