לדרוש תיקון העוול. סמוטריץ'
לדרוש תיקון העוול. סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה הערב (שני) לראש הממשלה ולשרי הביטחון, המשפטים ושירותי הדת, בעקבות הפרסומים לפיהם בשל חוות דעת משפטית לא יוכלו לכהן בגוף הבוחר את מועצת הברבנות הראשית, תושבים מיו"ש.

זאת, בשל הדעה כי חוק הרבנות הראשית לישראל אינו חל מעבר לקו הירוק.

"מדובר בחרפה ובאפליה של מאות אלפי אזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון. איננו אזרחים סוג ד' ולא נסכים כי יתייחסו אלינו כך. נימוקים משפטיים טכניים וקטנוניים, יהיו אשר יהיו, לא יכולים להצדיק אפליה מהותית קשה כזו. אין בתחום הזה מכשול משפטי לא עביר, בין אם בתיקון קטן בחקיקה ישראלית ובין אם באמצעות תיקון התחיקה הצבאית", כותב סמוטריץ' לראש הממשלה ולשרים.

הוא מוסיף כי "אחרי חמישים שנות התיישבות מפוארת וכשבשלטון ממשלת ימין ראוי היה שהגורמים במשרד המשפטים לא יסבירו מדוע 'אין מנוס' מלהתייחס לתושבי יהודה ושומרון כאזרחים נחותים אלא מה ואיך נדרש לעשות כדי לתקן את הדרוש תיקון באופן מיידי".

בסיום מכתבו הוא דורש כי המצב ישונה, עוד לפני הבחירות למועצת הרבנות. "אבקשכם להורות על ביצוע התיקונים הנדרשים בדין, ככל ואכן נדרשים כאלה, בכדי לוודא שבעלי התפקידים מיהודה ושומרון יכללו בגוף הבוחר כבר בבחירות הקרובות ולהורות על עיכוב הבחירות עד לביצוע התיקון האמור".