מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין
מנהיג הלייבור ג'רמי קורביןצילום: רויטרס

ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, התנצל על "הכאב שנגרם לאנשים יהודיים רבים" כתוצאה מהאנטישמיות שפשתה במפלגתו, במסגרת סרטון בן שלוש דקות שהועלה אתמול (ראשון) לטוויטר.

הסרטון התפרסם יומיים לאחר שקורבין פרסם מאמר בעיתון ה"גארדיאן" בו אמר שהוא מכבד את יחס הקירבה שיהודים רבים חשים כלפי ישראל. הוא סיפר במאמר כי מפלגתו שוקלת מחדש את ההחלטה שלא לקבל את הגדרת האנטישמיות אשר כוללת סוג מסוים של התייחסויות למדינת ישראל. עם זאת, טען, האמירה ש"מדינת ישראל היא מפעל גזעני" אינה בגדר גזענות בעצמה.

ראשי שני ארגוני היהודים הגדולים בבריטניה לא קנו את ההסברים ומתחו ביקורת במוצאי שבת על החלטת קורבין לפרסם את מאמרו בגארדיאן זמן קצר לפני כניסת השבת. לדברי ה"בורד אוף דפיוטיז" וה"Jewish Leadership Council" – התזמון הזה מנע מהקהילה היהודית להגיב מיידית למאמר. בנוסף, טענו שקורבין שוב "מרצה ליהודים על האנטישמיות".

קורבין הגיב בהתנצלות יותר מפורשת, במסגרת הסרטון. "אין מקום לאנטישמיות במפלגתנו", כתב ליד הסרטון שפרסם. "עלינו לגרש אותה ממנה אחת ולתמיד". בסרטון קבע כי כל מי שמכחיש שקיימת "בעיית אנטישמיות אמיתית" בתוך המפלגה טועה – ותורם בעצמו לבעיה.

הוא ציין כי חברי המפלגה שחטאו באמירות אנטישמיות מהווים רק עשירית אחוז מתוך כחצי מיליון חברי המפלגה – אבל אפילו אם היה מדובר באדם אחד, הוסיף, הרי שזה "יותר מדי". הוא הודה שהמפלגה היתה איטית מדי, עד כה, בטיפולה בבעיה. "אנשים יהודיים היו בלב המפלגה שלנו והתנועה שלנו לכל אורך ההיסטוריה", הדגיש. "אסור שאף אחד יתייחס בביטול לדאגות שהם הביעו לגבי מה שמתרחש במפלגה לאורך זמן".