משה אבוטבול
משה אבוטבולPhoto by Yaakov Lederman/FLASH90

במסגרת שיתוף הפעולה בין ראש העיר משה אבוטבול לסיעת הליכוד המקומית אושר תקציב של 4 מיליון שקלים להקמת מוזיאון המייסדים בבית שמש.

"אני שמח להודיעכם כי ועדת ההיגוי של פרויקט בתי המייסדים בעיירות הפיתוח, מצאה את המיזם שהצעתם כראוי למימון, והחליטה לפעול להקמתו", כתב מנכ"ל משרד התרבות ישי שרעבי במכתב לראש עיריית בית שמש אבוטבול.

מדובר בפרויקט מיוחד לכבודם של מייסדי העיר, אותו מובילים ראש עיריית בית שמש יחד עם נציגי סיעת הליכוד בבית שמש, יו"ר הסיעה שלום אדרי, סגן ראש העיר משה שטרית, והממונה על מחלקת הקליטה סטלה וולטר.

במסגרת הפרוייקט יוקם מוזיאון המייסדים בבניין ששימש עד לאחרונה כבית המשפט בבית שמש, בלב המרכז המסחרי של העיר הוותיקה, בניין שגם שימש את הרשות המקומית בימים שבית שמש הייתה מועצה מקומית. הבניין ההיסטורי הזה יהפוך למוזיאון לכבודם של מייסדי העיר, ויספר את סיפור מסירות נפשם של ראשוני העיר שהפכו את השממה לעיר ואם בישראל.

למען הקמתו של מוזיאון המייסדים, חברו להם ראש העיר משה אבוטבול יחד עם נציגי סיעת הליכוד, והקימו ועדת היגוי שתלווה את הפרויקט החשוב. התוכניות כבר החלו להירקם, ובמשרד התרבות שקיבלו את התוכניות הראשוניות בירכו על היוזמה, והחליטו להקצות ארבעה מיליוני שקלים למען הקמת הפרויקט שבית שמש לא הכירה כדוגמתו.

"בית שמש חבה רבות למייסדי העיר שהלכו בארץ לא זרועה והקימו עיר לתפארת באמצע הישימון בתנאים לא תנאים, אך מתוך אהבת ארץ ישראל אמיתית, ועתה יש לנו הזדמנות להוקיר את פועלם", בירך אבוטבול.