בונים הרחבות בערבה
בונים הרחבות בערבהצילום: יח"צ

הוועדה הארצית לתכנון ובניה אישרה היום (שני) את תכנית המועצה האזורית הערבה התיכונה להקמת ישוב חדש, שמיני במספר בעיר אובות העתיקה.

אישור זה מגיע שלושה חודשים לאחר אישור וועדת המשנה ומהווה חותם סופי לאישור הקמת עיר אובות.

התכנית להקמת הישוב עיר אובות מתבססת על החלטת ממשלה משנת 1979. הוועדה המחוזית, מחוז דרום, הכירה ב"עיר אובות" לשם הרחבה קהילתית כפרית חדשה ברחבי הערבה התיכונה. בהחלטתה הכירה הוועדה בתכנית כחלק מחשיבות מדיניות הפיתוח ההתיישבותי במחוז הדרום.

הדיון היום, התקיים בהמשך לאישור הוועדה המחוזית וועדת המשנה וכשלב אחרון לאישור באופן סופי ורשמי, של הקמת היישוב הקהילתי החדש בערבה. במהלך הדיון, הוצג תזכיר סביבתי להקמת יישוב חדש שזכה לתמיכת כלל המשתתפים לרבות משרד השיכון והחטיבה להתיישבות התומכים במהלך ואף מסייעים לקידומו. על פי האישור שניתן בוועדה, יכלול הישוב החדש 500 משפחות ויתפרש על שטח נרחב של כ-1,100 דונם. המועצה האזורית הערבה התיכונה תחל בתכנון מפורט של היישוב.

על פי התכניות במועצה האזורית הערבה התיכונה, יחלו בשבועות הקרובים, בסיוע קק"ל (JNF) עבודות הפיתוח גם בישובים עידן וצוקים כחלק מפרויקט הפיתוח וההתרחבות המקדמים במועצה במטרה להרחיב את אוכלוסיית הערבה מ-4,000 תושבים ל-15,000 תושבים בתוך עשור.