ח''כ יעקב מרגי
ח''כ יעקב מרגיצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) מתח ביקורת על העסקנים החרדים שהחריגו את הישיבות החרדיות מתקנות המזון המעודכנות.

מרגי התייחס לחילוקי הדעות ששררו בין ח"כ יעקב אשר, חבר הוועדה, שהתנגד להכללת הישיבות בתקנות המזון בשל העלויות הגבוהות שיושתו בגין כך על הישיבות. מנגד, משרד הבריאות ניסה להותיר את התקנות על כנן ובכללן הישיבות.

לפני שבועות אחדים הוכרע הוויכוח הפנים-חרדי כשהישיבות הוחרגו הלכה למעשה והוגשו לוועדת החינוך תקנות מעודכנות לאישור.

"הצבענו על התקנות ואז הוגשה רביזיה על אחד מחברי הכנסת שדרש שיפוי על העלויות שיוטלו על הישיבות הקטנות מאחר והן לא מתוקצבות", אמר מרגי והדברים צוטטו באתר 'בחדרי חרדים'.

בהמשך התפנה לתקוף את הח"כים החרדיים. "אני התעקשתי והתנגדתי להחרגה שמתי את מבטחי בשר הבריאות / משרד הבריאות ובשר החינוך שלא יפקירו את בריאותם של הילדים ויישמו את תקנות המזון הבריא על כל מוסדות החינוך".

"אם יש קשיים לעסקן כזה או אחר או לנציג ציבור כזה או אחר, כמו שהוא יודע להשיג אותם בוועדת הכספים בסכומים גדולים יותר מזה לא ייתכן שמשהו שקשור לבריאות אנחנו מתפשרים", אמר מרגי ברמזו על סגן שר הבריאות ליצמן.

"לקח שנה, לא רק שהתפשרו אלא גם השתפנו והביאו עכשיו תקנות שבלי שום קשר צריכים להיות. תקנות שבאות לפקח על המזון שנמכר במזנונים או בכל מיני גופים כאלה ואחרים. לבושתי חשבתי שעדיין לפחות בנושא הבריאות אנחנו נמצאים במקום אחר אבל מסתבר שלא", חתם את דבריו.