קורין גדעון
קורין גדעוןצילום: פלאש 90

מגישת הטלוויזיה קורין גדעון שתינשא בעוד חודשיים לגבר ממשפחה חרדית, מספרת על החלטתה לרכוש שמלת כלה ממעצבת חרדית, ומגלה כי חלק מהחתונה יתקיים בהפרדה בין גברים לנשים.

גדעון תינשא לחילי סורוצקין, אחד מ-14 ילדיה של משפחה חרדית מטלז-סטון (קריית יערים). "החתונה שלנו תהיה בחלקה בהפרדה בין נשים לגברים", תיארה גדעון בראיון לאתר xnet. "בחופה יישבו גברים ונשים יחד, ואחרי זה יהיה חלק של ריקודים חסידיים בהפרדה".

"אני כלה די רגועה, לא מטריפה את האנשים סביבי", היא מעידה על עצמה. "כדי להוריד מתח מעצמי, בחרתי את אנשי המקצוע הכי טובים. זו מתוכננת להיות חתונה פשוטה. אני ממש לא כלה של סוסים לבנים, כרכרות והמון זמרים מזרחיים על הבמה".

גדעון מספרת, "רציתי שיר חופה של אישה שרה, אך בחופה יהיה אדמו"ר, דודו של חילי, אז נמצא פתרון אחר. אני מרגישה שלמרות ההבדלים בין המשפחות, יש הרבה קווי דמיון. אותי ואת חילי חינכו בבתים עם ערכים זהים.

''חתונה בין משפחה חילונית לחרדית היא דבר מאוד נדיר גם היום, ולכן אני מצלמת בימים אלו סרט תיעודי שיוקרן בקשת לאחר החתונה. באתי מבית מאוד חילוני וראיתי חרדים בצורה חד-גונית, והיום אני רואה בחתונה הזו שליחות לקרב לבבות, ושיראו את החברה החרדית בצורה אחרת".

ברוריה חריטן, מעצבת חרדית מירושלים, תעצב את שמלת הכלה של גדעון. "ידעתי מלכתחילה שאני צריכה לבחור בשמלה צנועה, ויש משהו נכון בלגשת למעצבת שמייצרת שמלות צנועות - ולא ללכת למעצב שמחפש פתרון צנוע לכלה מדגם שיש לו על הקולב, והוא כבר ראה אותה אחרת בראש.

''פחות מעניין אותי ללכת לאותם שלושה-ארבעה מעצבים שכולן עושות אצלם שמלות כלה. בנוסף, אני מעדיפה לקדם מעצבת צעירה וחרדית שעדיין לא ממש מכירים אותה. חשוב לתמוך בנשים צעירות מהמגזר החרדי, וזאת זכות גדולה בשבילי".