נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסבב שיחות עם המרכיבים הפוליטיים בקואליציה, בעקבות הודעת בית המשפט העליון לפיה תינתן דחיה לפקיעת חוק הגיוס הקודם לשלושה חודשים בלבד.

במסגרת השיחות שקיים היום, שוחח ראש הממשלה עם סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן ועם שר הביטחון אביגדור ליברמן כדי לנסות להגיע לנוסחה מוסכמת סביב החוק.

לאחר השיחות עם השניים הודיעו בסביבתו של נתניהו כי "יש רצון משותף לפתור את נושא הגיוס וללכת לבחירות במועדן". עוד הוסיפו הגורמים כי "הדיונים יימשכו בשבועות הקרובים".

אתמול הבהירו שבעה שופטי בג"ץ כי קיבלו חלקית את בקשת המדינה לאפשר הארכה לחקיקת החוק להסדרת מעמד בני הישיבות והעניקו עוד שלושה חודשים בלבד, עד ערב חג החנוכה.

בהחלטתם כתבו השופטים: "לאחר ששקלנו בדבר החלטנו להיענות לבקשה בחלקה ולדחות את מועד בטלותו של פרק ג'1 לחוק שירות בטחון כך שתיכנס לתוקף ביום 2.12.2018 תחת המועד שנקבע בפסק הדין".

ימים אחדים לפני יציאת הכנסת לפגרה, ביקשה המדינה מבג"ץ להאריך את מועד פקיעת חוק הגיוס הקיים. בבקשה נכתב כי למרות שהחוק החדש עבר בקריאה ראשונה, הוא לא הצליח לעמוד במסגרת הזמנים שנקבעה לו - ספטמבר הקרוב.

ערב היציאה לפגרה חזר ראש הממשלה והבהיר כי בכוונתו להעביר חוק שיהיה מוסכם על כלל מרכיבי הקואליציה ולא על חלקים ממנה. בשל חילוקי הדעות הוגשה בקשת הדחייה.