חופה
חופהצילום: ISTOCK

מחקר שפורסם בארה"ב מגלה כי רוב מוחץ מקרב הרבנים הרפורמים ורקונסטרוקציוניסטים עורכים חופות בנישואי תערובת, כך על פי סוכנות הידיעות היהודית JTA.

84% מקרב הרבנים הרפורמים ו-88% מהרקונסטרוקציוניסטים עורכים חופות כאלה.

הרבנים הקונסרבטיביים הוגדרו כ"שמרניים יותר" אך 8 רבנים קונסרבטיביים הודו כי בניגוד להוראות הקהילה, הם עורכים חופות לזוגות בנישואי תערובת.

לפני שנים אחדות ביקרה קבוצת מובילי דעת קהל מישראל בקהילות היהודיות בארצות הברית במסגרת תוכנית "גוונים" של הקהילה היהודית בסן פרנסיסקו וחזרה עם נתונים קשים אודות ההתבוללות המקומית.

חברי הקבוצה, בהם מנהלי בית ספר, רבנים ובכירים בשירות המדינה, נפגשו עם ראשי הקהילות היהודיות ושמעו מהם על ההתמודדות עם ההתבוללות והניסיונות "למשוך" את חברי הקהילה לבתי הכנסת.

השיא של המפגשים בין חברי הקבוצה כולל ביקור בקהילות היהודיות בסן פרנסיסקו ובניו יורק. לדברי אחד המשתתפים, הקהילה היהודית בסן פרנסיסקו מתמודדת עם כ-90 אחוזי התבוללות. "יש שם יהודיים שהיגרו לסן פרנסיסקו וחשבו שמדובר בכמה שנים ולכן לא שלחו את ילדיהם לבתי ספר יהודיים. אחרי 20 שנה הם הבינו שהילדים שלהם כבר לא ישראליים ולא קיבלו חינוך יהודי. חלק מההורים הללו מכים על חטא וחלק ויתרו".

"רק 20 אחוז מהקהילה היהודית בארה"ב מזוהים עם זרם כל שהוא. 80 אחוז לא מזוהים בכלל כיהודיים", הוסיף לתאר את התרשמותו. "מבחינתנו זה מטריד כי אנחנו כמעט מאבדים את הרוב היהודי בתפוצה הגדולה שלנו. אנחנו עכשיו בזמן פציעות".