מאבטח
מאבטחצילום: ISTOCK

החל מחודש ספטמבר הקרוב אלפי מאבטחי בתי הספר ברחבי המדינה יקבלו שכר מלא בתקופות חגי ישראל ובימי חול המועד.

מדובר על שלב נוסף ביישום הסכם ניסנקורן-כחלון מיולי 2015 לשיפור תנאי עובדי הקבלן, לפיו מאבטחים המוצבים במוסדות חינוך יועסקו ברציפות לאורך 12 חודשים בשנה.

עד עתה המאבטחים לא הועסקו במהלך החגים והמועדים בהם מוסדות החינוך היו סגורים, דבר שפגע בהשתכרותם בצורה ניכרת, בייחוד בתקופת החגים בה ההוצאות גדלות ולכושר ההשתכרות חשיבות מרבית.

ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים, שיתוקצבו ב-40 מיליון שקל בשנה, קובעות כי המאבטחים יועסקו גם במהלך חגי ומועדי ישראל באופן שישמור על גובה משכורתם הממוצעת. הסכמות אלו מתקנות עיוות היסטורי באופן העסקתם של המאבטחים, ומביאות לכך שלראשונה עובדי השמירה במוסדות חינוך ייהנו מהעסקה רציפה ומיציבות כלכלית במשך כל השנה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי "ההסכמות אליהן הגענו מבטיחות יציבות כלכלית מלאה והשתכרות יציבה לאלפי משפחות, בתקופה הכי רגישה ותנודתית בשנה. מדובר בעדות נוספת למהפכה החברתית שההסתדרות מובילה, אשר תתרום לחיזוק מעמדם של עובדי השמירה והאבטחה מתוך הכרה בעבודת הקודש שהם ממלאים''.

שר האוצר משה כחלון אמר כי "מי ששומר על ילדי ישראל במשך כל השנה - חובתנו לשמור עליו. הבטחת שכרם הקבוע של המאבטחים במוסדות החינוך בתקופת החגים הוא תיקון מתבקש.בכך אנחנו מעניקים למאבטחים את הביטחון הכלכלי שמגיע להם בתור מי שעובדים קשה במשך כל השנה בתנאים לא פשוטים ובשכר צנוע. התחלנו את התיקון של תנאי שכרם של המאבטחים ב-2016 והיום אנחנו משלימים את המהלך. נאחל לכל המאבטחים שנת לימודים טובה ובטוחה, ושנה טובה עם הרבה ביטחון כלכלי".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "המאבטחים הם חלק מרכזי וחשוב בביטחון הפנים שלנו ובהגנה על ילדינו ולא סביר ולא אנושי שהם לא יקבלו שכר כמו כל עובד במשק ודווקא בתקופת החגים. אני גאה ונרגש להיות חלק מההסכם עם יו״ר ההסתדרות שמתקן את העוול הקשה שנגרם למאבטחי מוסדות החינוך שלנו".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, מסר "אני שמח שהצלחנו להביא בשורה משמעותית לאלפי המאבטחים במוסדות החינוך ששומרים מדי יום על ילדינו. בזכות שיתוף הפעולה עם שר האוצר, השר לביטחון פנים ויו"ר ההסתדרות, כבר מתקופת החגים הקרובה יועסקו המאבטחים בהעסקה רציפה בכל חודשי השנה ויזכו לביטחון תעסוקתי".