ראש עיריית שדרות אלון דוידי
ראש עיריית שדרות אלון דוידיצילום: קובי ריכטר/TPS

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הגיב להפסקת האש בין ישראל לחמאס ודרש לצאת למבצע צבאי נרחב נגד החמאס בעזה.

''אני מבין את הרצון להגיע למשא ומתן, אבל לדעתי הפסקת האש היא טעות. נצטרך להגיע למבצע, למגר את הטרור הזה. המלחמה לסירוגין לא בריאה לנו ולא בריאה למדינת ישראל", אמר דוידי.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, הביע תקווה שכל הסכם רגיעה מול רצועת עזה יכלול תמיכה כלכלית ביישובי עוטף עזה. ''מציאות מתמשכת של ארבעה חודשים של מתיחות ביטחונית הגיעה אתמול לנקודת קיצון. עברנו יממה של מטחי ירי כבדים ליישובינו וביטול פעילויות חינוך ואירועי תרבות וקהילה.

''בשעות האחרונות יש שקט ואנו מקווים שהמתיחות האחרונה היתה בגדר ׳עליה לצורך ירידה׳ שלאחריה יגיע הסדר שיבטיח שקט ארוך טווח", אמר ירקוני.

לדבריו, ''אירועי החודשים האחרונים והמעברים החדים משגרה לחירום משפיעים משמעותית על תושבי עוטף עזה. אנו מצפים מהממשלה שכל הסדר רגיעה מדיני כלכלי שמתגבש עם רצועת עזה יכלול גם הסדר כלכלי והשקעה משמעותית ביישובי העוטף. השקעה שתאפשר לנו את המשך הפיתוח ואת חיזוק ההתיישבות לצד הגבול", הוסיף ירקוני.

מפקדי פיקוד דרום ופיקוד העורף בביקור בשדרות

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר כי ''‏הפסקת האש היא שגיאה קשה. גם כניסה קרקעית חסרת תוחלת היתה שגיאה קשה. או להיכנס כדי לכבוש ולהישאר, או לשטח מהאוויר את כל מה שקשור לחמאס ברצועה ולהכניס את אנשיו למחילות לחודשים עד שיעלו עובש ויצאו עם ידיים למעלה וגופיה לבנה תלויה על מקל".

בלילה האחרון נשמר השקט ביישובי הדרום, אחרי יותר מיממה של אש כבדה וכמה שעות אחרי הדיווח על כניסתה לתוקף של הפסקת האש.

הקבינט המדיני-ביטחוני הורה לצה"ל להמשיך לפעול בעוצמה נגד ארגוני הטרור ברצועה, ופיקוד העורף הקל את הנחיות הבטיחות לתושבי עוטף עזה.

על פי ההנחיות החדשות, המקלות יותר, הקייטנות בעוטף ישובו לפעילות, אם כי במרחבים המוגנים בלבד. מעתה תתאפשר תנועת רכבות בקו אשקלון שדרות, אך חוף זיקים נותר סגור לציבור הרחב. בנתיבות ויישובי מרכז הנגב הוחלט על חזרה מלאה לשגרה. באזור נתיבות ויישובי מרכז הנגב הוחלט על חזרה לשגרת חיים רגילה.

תיעוד: צה"ל משמיד בניין של החמאסדובר צה"ל