מבחן אמיר
מבחן אמירצילום: iStock
מבחן אמיר הוא מבחן באנגלית אשר המטרה שלו הינה לסייע למוסדות לימוד שונים לזהות את היכולת של הנבחן בשפה האנגלית.

מבחן זה נועד בעיקר לצרכי שיבוץ של הנבחן בקבוצות המתאימות עבורו ללימודי אנגלית, או לנבחנים אשר מעוניינים לקבל פטור מלימודי האנגלית.

מבחן אמיר בודק את השליטה של הנבחנים בשפה האנגלית ברמה אקדמאית על ידי קריאה של טקסטים והבנה שלהם בצורה טובה.

בבחינה כלולים כמה חלקים:

חלק ראשון – השלמה של משפטים

חלק שני – ניסוח מחדש

חלק שלישי – הבנת הנקרא.

כיצד נרשמים אל מבחן אמיר?

בכדי לגשת למבחן אמיר ניתן לבצע הרשמה דרך אתר האינטרנט של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה או שתוכלו לקבל טופס הרשמה במדור ההפצה במרכז, או באוניברסיטה אליה אתם מעוניינים להירשם, או שאתם כבר רשומים בה.

כאשר אתם נרשמים לבחינה שימו לב למועד וודאו כי יש לכם מספיק זמן להתכונן לקראת הבחינה. לרוב, ישנם ארבעה מועדי בחינה לאורך השנה – מרץ או אפריל, יולי, ספטמבר ודצמבר.

שימו לב כי במידה ותרצו לחזור על הבחינה שוב יהיה עליכם להמתין לפחות 30 יום ממועד הבחינה האחרון, אחרת הבחינה שלכם תפסל ולא תוכלו להשתמש בתוצאות שלה.

כיצד להתכונן למבחן אמיר?

מבחן אמיר (ראו כאן) הוא מבחן אשר כולל שליטה בשפה, ולכן הכנה קצרה למבחן כזה לא באמת תהיה יעילה. באופן כללי, מה שאתם יודעים עכשיו, זה גם מה שתדעו אל הבחינה הקרובה, ובזמן קצר לא תוכלו לשפר משמעותית את ידיעות השפה שלכם.

יחד עם זאת, תוכלו לתרגל מעט יותר את השפה ולחזק את הידע הקיים שלכם על ידי קריאה של טקסטים באנגלית, וכמה שיותר מהם, לפני מועד הבחינה.

תוכלו למצוא חומרי עזר שיסייעו לכם רבות לקראת הבחינה באתר מאל"ו, ותוכלו למצוא באתר וברשת האינטרנט בכלל מגוון מבחנים לדוגמא איתם תוכלו להיות מוכנים יותר ולמנוע מצב בו אתם מכירים את החומר אך נכשלים בבחינה רק בגלל לחץ נפשי ובגלל שלא ידעתם כלל מול מה אתם מתמודדים, כיצד תראה הבחינה וכו'.