הטקס בשדה דב
הטקס בשדה דבצילום: דובר צה"ל

אל"ם ע' מונה היום (ראשון) למפקד בסיס שדה דב במקומו של אל"ם א' אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות, עתיד להתמנות לראש להק המודיעין ויועלה לדרגת תא"ל.

טקס החילופים נערך בבסיס שדה דב, במעמד מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין, מפקדים ובני משפחה.

"אנו עומדים במקום שהוא ראשיתו של החיל", הצהיר מפקד חיל האוויר. "מכאן המריאה טייסת א', כאן איבדנו את ראשוני חללינו מתקיפה אווירית - ומכאן פעלה התעופה האזרחית בארץ בעשור הראשון".

"39 מפקדים הובילו את הכנף מימיה הראשונים", שיתף האלוף נורקין. "מפקדים שהובילו את תהליכי ההכשרה, בניין הכוח ואיסוף המודיעין, המשמעותי כל כך עבור חיל האוויר ועבור צה"ל כולו".

"בקיץ 2019 תעבור הכנף למשכנה החדש בבסיס חצור", אמר נורקין. "האנשים המטוסים והציוד - עוברים. מורשת החיל תישאר נטועה כאן לנצח. המעבר, המהווה חלק ממהלך לאומי, יהפוך את החיל לטוב ואיכותי יותר. תשתיות חדשות ייבנו עבור הכנף, הרציפות התפקודית תשתפר ויכולות האיסוף יתרחבו".

בסיכום דבריו פנה מפקד חיל האוויר אל המפקדים, הנכנס והיוצא: "א' גילית מנהיגות ושיעור קומה - והאנשים הלכו אחריך, קבל את מלוא הערכתי. ע' - אתה מפקד מנוסה ומוכשר, השנה הקרובה היא שנה של הזדמנות המצריכה מנהיגות - ואני יודע שאתה תהיה כאן למנהיג ומפקד".

"במהלך הימים האחרונים, פעלה הכנף במשימת ההגנה על הבית. הייתה זו עוד פעילות מבצעית המתחברת למעל 70 שנה של עשייה הפורצת את גבולות הדמיון", סיפר מפקד הבסיס היוצא, אל"ם א', "70 שנה של משימות קישור, סיור, סיוע, תובלה ומודיעין. 70 שנה של שיתוף פעולה ושל פסיפס אנושי מרהיב, שמעטים כמוהו בחברה שלנו מוכיחים כל פעם מחדש שאין גבול לנחישות, למסירות ולרעות".

"ימים עמוסים ומורכבים לפנינו. עלינו להמשיך ולשמר מוכנות גבוהה לצד המשך בניין כוחנו ועתידנו", סיכם את דבריו המפקד היוצא. "משוכנע שגם בתקופה זו תמשיכו להוביל ולנצח לאור המצפן הברור שלנו - מצפן ערכי ומוסרי, מצפן מקצועי השומר על סטנדרטים גבוהים ושואף ללמוד ולהשתפר כל הזמן, מצפן הבוחר בשיתוף פעולה כדרך חיים, מצפן המראה את הדרך הנכונה והבטוחה לחצור. מצפן שמזכיר לנו תמיד את תפקידנו לשמור ולהגן על הבית במסירות ובצניעות".

"אני גאה ומתרגש מאוד לקבל את הפיקוד על כנף 15", אמר מפקד הבסיס הנכנס, אל"ם ע'. "מודע לכובד האחריות ומודה למפקדיי על האמון שנתנו בי. אני מביט סביב ומדמיין את ההתחלה".

"בתקופה האחרונה למדתי להכיר את אנשי הכנף ומשימותיהם מקרוב", סיפר אל"ם ע'. "מצאתי אנשים רתומים וחדורי אמונה, הפועלים במקצועיות ובנחישות, בשיתוף פעולה כחול וירוק, על הקרקע ובאוויר".

"אנשי כנף 15, אנשיי - המזרח התיכון רועש ורוגש, רבים מיושביו טרם השלימו עם קיומה של מדינת ישראל", סיכם את דבריו אל"ם ע', "למול איומים מתחדשים, מקרוב ומרחוק, נידרש להמשך מוכנות מבצעית וניצחון בכל עימות בו נאלץ להילחם - זהו ייעודינו".