יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: הלל מאיר/TPS

בעקבות החלטת בג"צ לאפשר ארכה של ארבעה חודשים בלבד לצורך העברת חוק גיוס חדש, קרא יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, לראש הממשלה נתניהו להעביר את חוק הגיוס – חוק הגיוס שצה"ל והרמטכ"ל חתומים עליו, וזאת בעזרת קולותיהם של חברי מפלגתו.

בהצהרה לתקשורת שמסר היום (שני) לפיד מלשכת הגיוס בבסיס תל השומר, קרא לפיד לראש הממשלה להעביר את חוק הגיוס או ללכת לבחירות: "באנו לבקו"ם ביום של מחזור גיוס אוגוסט כדי להגיד לראש הממשלה: מר נתניהו, בוא נעביר את חוק או בוא נלך לבחירות. אפשר להעביר את החוק הזה. יש לך את הקולות שלנו. הקולות של יש עתיד מובטחים לך כדי להעביר את החוק הזה. לא צריך שוב להיכנע לחרדים. אין שום סיבה עוד פעם להתבזות בפני ליצמן והאדמו"ר מגור. אפשר להעביר את החוק".

בדבריו תקף לפיד את העסקנים החרדיים אשר לדבריו שולחים את הצעירים החרדיים להפגין כנגד הגיוס, ואת ראש הממשלה שפועל מתוך שיקולים פוליטיים צרים ולא מתוך ערכים ועקרונות: "זה חוק טוב. הוא יוביל לזה שהרבה יותר חרדים יתגייסו, הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה. אנחנו נראה פה בבקו"ם באים צעירים חרדים יחד עם הילדים שלנו עם צו גיוס ביד. גם האימהות שלהם יבכו כשהאוטובוס יעזוב את הרחבה. זה חוק טוב וצריך להעביר אותו. שמעתי את הצעקות בהפגנות של החרדים. הם צועקים שם "נמות ולא נתגייס". חצופים. מי שעלול למות זה לא המשתמטים. מי שעלול למות זה אלו שמתגייסים ליחידות הקרביות. הצעירים המדהימים האלה שעוברים פה על פנינו והולכים להתגייס לצה"ל. מה נגיד להם? מה אני אגיד לבן שלי שהיה עכשיו שלוש שנים בקרבי? אם ראש הממשלה שוב ישחרר את החרדים בגלל סחטנות פוליטית, בגלל שהכול אצלו הישרדות פוליטית. מה נגיד להם ואיך נגיד להם?".

בנוסף, לפיד התנה את תמיכתו בחוק, בהעברת הנוסח כפי שצה"ל והרמטכ"ל קבעו, ללא כל שינוי: "את החוק הזה צריך להעביר ככתבו וכלשונו. אסור לשנות בו אות אחת. שר הביטחון התחייב על זה בקולו, שלא ישנו שום דבר בחוק וגם לא צריך. יש לך את הקולות של יש עתיד, להעביר את חוק הגיוס, מר נתניהו. בוא נעביר את חוק הגיוס או בוא נלך לבחירות".