הנשיא נפגש עם חבירהם של הדר גולדין ואורון שאולאבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום (שני) עם חבריהם של סגן הדר גולדין ז"ל וסמ"ר אורון שאול ז"ל שהחזירו כאות מחאה את אותות מבצע "צוק איתן", במסגרת מאבקם להשבת הבנים.

בפגישתם ביקש הנשיא מהחברים לחזור בהם מההחלטה ולקחת חזרה את האותות. "הצורך שלנו לשרת בצה"ל הוא צורך קיומי של המדינה, צה"ל הוא צבא העם במלוא מובן המילה", אמר הנשיא: "אתם וחבריכם המשענת העיקרית שמחזיקה את ביטחון ישראל. לצד העוצמה הטמונה במטוסים, ואמצעי לחימה, בכם ובחבריכם המתגייסים טמונה עוצמתו של צה"ל. אות המערכה איננו פרס או הודעה על השתתפות, אות המערכה שייך לכם בזכות."

"אל תחזירו את אות המערכה, אל תפגעו בעצמכם", הפציר בלוחמים הנשיא: "החזרת אות המערכה היא אמירה שאנחנו מתנערים מהמערכה. אות המערכה שלכם, המערכה הייתה של כולנו ובוודאי של כל אחד מכם ואני בטוח שעשיתם כל מה שאתם יכולים. ולפני שמתחילים, קחו את אות המערכה. נתווכח על זה אחר כך, נעיר הערות, וזה מותר ולגיטימי וחשוב ביותר. זאת בקשתי היחידה, קחו את האות."

"אנחנו כאן במטרה מסוימת," השיב לנשיא אור כהן חברו לצוות של הדר ז"ל, "אנחנו מייצגים ערכים של רעות, אחדות של אנשים מכל המקומות וכל המגזרים. ערבות הדדית היא הבסיס שלנו, המאבק הוא על ערכים, כמו שהדר היה אומר 'בעוז וענווה'. על ערכים לא מתפשרים ויש דברים שנראים לנו כמו הדבר הנכון לטובת המדינה, לטובת אזרחי ישראל ולטובת החיילים העתידיים להתגייס. חייל צריך לדעת כשהוא נכנס למערכה שני דברים, אחד שמדינת ישראל עשתה כל מה שהיא יכולה בדרכי שלום או דרכים אחרות כדי למנוע מלחמה ולהשיג את הישגיה, ודבר שני שהם יחזירו אותו פצוע, חי או מת לקבר ישראל."

"בכל מערכה קודמת בסיומה היו חילופי שבויים", המשיכו החברים: "בצוק איתן לא, וחברינו אורון והדר לא שבו. עבורנו צוק איתן לא תם עד שאנחנו נחזיר אותם ועד שהדרג המדיני יפעל בכיוון הזה וימשיך לפעול עד שיחזרו. נקבל את האותות בגאון, רק שיחזרו. אנחנו גאים במדינה, אנחנו גאים ששירתנו בצבא, היינו מוכנים לשים את נפשנו בתמורה לזה, שמנו את עצמנו בחזית המאבק לקיום המדינה. נמשיך לשרת בצבא ואנחנו לא רואים בכך סתירה. המעשה הזה מחזק את מדינת ישראל."