ניקוי
ניקויצילום: יח"צ

אם אפשר לוותר על השולחן הפינתי או ארונית הספרים הקטנה, הרי שהספה היא מרכז העניינים. בסרטים של שנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת אפשר לראות לא פעם משפחה טיפוסית שיושבת על הספה ורואה טלוויזיה. גם בתקופה המודרנית שלנו איננו יכולים לחשוב על חיים ללא ספה בסלון הביתי שלנו, ואנו מתרווחים עליה בנחת וצופים בסרט במחשב הנייד שלנו.

גם ספות מתלכלכות לפעמים

הספה מעניקה לנו משענת נוחה בעתות שמחה ועצב, ועלייה אנחנו מתרווחים באנחת רווחה לאחר יום עבודה ארוך. אך במקום להודות לספה שמשרתת אותנו נאמנה לאורך כל הדרך, אנו לא תמיד מקפידים לשמור על שלמותה. שאריות של מזונות ומשקאות שונים מוצאים את דרכם אל הספה (כי לא תמיד אפשר לוותר על ארוחת ערב טובה מול הטלוויזיה), ואם לא די בכך, אז הילד הקטן אוהב לבטא את היצירתיות שלו ולמרוח צבעי גואש על הריפוד, והחתול מתחכך בשפה ומשאיר כדורי פרווה גדולים. כך הופכת הספה מספה חדשה, מבהיקה וזוהרת לספה מרוטה ומלוכלכת שלא נעים לשבת עליה.

5 טיפים מנצלים לניקוי הספה

אלה כמה טיפים לניקוי הספה אשר יעזרו לכם לשמור על ספה נקייה ומבריקה לאורך זמן:

  • מנקים מיד – אם שמתם לב לכתם שהופיע על הספה, חשוב לנקות אותו באופן מידי, מבלי לתת לו את האפשרות להיספג אל תוך הריפוד. בין אם מדובר בספת בד ובין אם בספת עור, ניתן לנקות את הריפוד באמצעות מגבון או מטפחת לחה, וזאת בתנאי שלא מדובר בכתם שומני.
  • לא לשפשף – לא כדאי לשפשף את הכתם שנוצר על הרצפה, שכן השפשוף עלול לפגום בריפוד הספה. במקום זאת, מומלץ לספוג את הנוזלים של הכתם במטלית ולנקות באמצעות חומר הניקוי המותאם לספה (עור או בד).
  • חומץ לבן כחומר ניקוי – אם אתם מחפשים "תרופת סבתא" לספה שלכם, חומץ לבן הוא חומר המתאים לניקויה. לא זו בלבד שהחומץ מנקה את הספה, הוא שומר על איכות הבד שלה. עם זאת, חשוב להשתמש בחומץ מדולל (ריכוז מרבי מומלץ הוא 50%).
  • ניקוי כתמי שומן – כתמי שומן הם אחד האויבים הגדולים ביותר של כל ספה. הם נספגים לתוכה וקשים לניקוי, אך הם גם מבין הכתמים הנפוצים יותר הקיימים ונובעים משורה ארוכה של מזונות ומשקאות: חמאה, מרק עוף, קרם ידיים ואפילו מוצרי איפור. אם הבחנתם בכתם שומני שנוצר זה עתה, יש למלא קערה של מים חמימים (לא רותחים), להוסיף מעט נוזל לניקוי כלים, לטבול מטלית מבד ולנקות בעדינות את הכתם.
  • ניקוי נוזלים "עקשניים" כמו יין או מיצי פרות – יש לספוג את הכתמים בהקדם האפשרי באמצעות מטלית. לאחר מכן, יש למרוח חומץ לבן על הכתם ולחכות כ-3 דקות ולנקות בזהירות את הכתם.

איך מסתלקים כתמים ישנים

גיליתם כתמים ישנים על ריפוד הספה? אפשר לנסות לנקות אותם באמצעות קצף גילוח או שמפו אשר מיועד לשיפור שיער שומני, אך שיטות אלה לא תמיד עובדות. לא ניתן להסיר בקלות רבה כתמים עקשניים במיוחד, ולכן מומלץ לפנות למומחי ניקוי ספות. לאנשי מקצוע אלה יש חומרים משוכללים שיכולים לסייע להיפטר מכל כתם בעייתי.

חברת זוהר בניקיון היא חברה מקצועית אשר מספקת שירותי ניקוי ספות למגזר הפרטי והעסקי. הצוות מסייע לכם להיפטר מאבק וחיידקים שהספה צוברת במשך שנים, ומעניקים לרהיט היוקרתי הזה מראה חדש. כמו כן, החברה מציעה שירותים דוגמת ניקוי שטיחים, וילונות, מזרנים, חידוש ריפוד כסאות ועוד.