הרב אריה שטרן
הרב אריה שטרןצילום: אלירן אהרון

ארגון שח"ר עורך מעת לעת קורסי הכנה למפקדי הפלוגות החרדיות בטרם יקלטו מחזור גיוס נוסף לשורות הפלוגה.

במסגרת ההכנה נועדים המפקדים עם רבנים ואישי ציבור ועורכים היכרות עם המגזר החרדי.

השבוע נועדו סגל מפקדי פלוגת חץ בחטיבת הצנחנים עם רבה של העיר ירושלים וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב אריה שטרן, שהעניק להם הנחיות כלליות כיצד לנהוג עם החיילים וחיזקם בפועלם ובשמירת ארץ ישראל.

במהלך דבריו הבהיר הרב שטרן שמי שעתיד להיות גדול בתורה - מוטב שלא יתגייס. "כשיש בני אדם שעתידם וגדולתם בתורה ברורה ויש בהם פוטנציאל גדול, יש לנו את הרצון והיכולת לומר להם שילכו כמה שפחות לצבא ואולי אפילו ימנעו מכך בכלל", אמר.

"אבל כשאדם הולך בבין הזמנים לג'בלאות במקום ללמוד, ומסתבר שעתידו יהיה פרנסה ועבודה ולא לשקוד על תלמודו, יכול ללכת לצבא במסלול שלו. יש מהסוג הזה ויש מהסוג הזה", אמר הרב שטרן.

בדבריו התייחס לשמירה על ההפרדה בין נשים לגברים בפלוגות החרדיות. "הפסוק 'והיה מחניך קדוש' הולך גם על חיילות, מלכתחילה הרבנות הראשית סוברת שגיוס בנות זה דבר לא טוב ולא נכון, אבל גם בדיעבד, כמובן שיש הבדלים בפעילות שלהן. אבל חיילי הפלוגה החרדית אשר אינם נתקלים בחיילים אחרים ובחיילות, זה בסדר גמור ואין שום בעיה".

אשר למה שמכונה 'תופעת ההדתה' בצבא, אמר הרב שטרן כי "אני חושב שקיום מדינה יהודית בארץ ישראל זה מצווה, החיילים יודעים שיש קידוש, ושמירת שבת. זאת זכות עצומה שחיילים שאין להם זכות לפגוש אווירה של שמירת תורה ומצוות, פוגשים את זה בצבא כי באזרחות הם לא פוגשים את זה. לכן תמיד כדאי להסתכל על הכוס המלאה".