מקורות המים המזוהמים בגולןג'ורגי נורקין רשות הטבע והגנים

משרד הבריאות הודיע באופן רשמי כי 12 חולים ישראלים חלו בלפטוספירוזיס (״עכברת״), ונעשים מאמצים להתחקות אחרי מקור המחלה, שככל הנראה נמצא בעדרי בקר שהיו באזור.

סימני המחלה האופייניים דומים למחלת השפעת: חום, כאבי ראש, כאבי שרירים. עם זאת בחלק מהחולים תיתכן פגיעה בתפקודי כבד וכליה.

חולים שטבלו במימי הנחלים זאכי, יהודייה, משושים וזוויתן החל מה-1 ביולי, עם חום מעל 38 מעלות שהתפתח פחות מ-3 שבועות לאחר הטבילה מתבקשים לפנות לרופא המשפחה.

מי שטבל באחד או יותר מהנחלים ואינו סובל ממחלת חום או סימני מחלה אחרים אינו צריך לפעול. משרד הבריאות מזהיר שלא לטבול בנחלים זכי, יהודיה, משושים וזוויתן עד להודעה חדשה.

"המשרד נמצא בקשר שוטף עם כל הגורמים הרלוונטיים והוא ממשיך לעקוב אחרי אזורי התחלואה ובמידה יאותר חשד לאזורי חשיפה נוספים, יצאו הנחיות נוספות לציבור", נמסר.

''עכברת'' היא מחלה זיהומית המכונה לפטוספירוזיס, ומועברת לבני אדם מבעלי חיים. ישנם יותר ממיליון מקרי תחלואה בעולם בשנה, בעיקר במדינות עולם שלישי. בישראל המחלה נדירה יחסית, עם ממוצע של 10 מקרים בשנה.

בעלי החיים העיקריים שמפיצים את המחלה הם המכרסמים ובעיקר העכברים ומכאן שמה של המחלה. עם זאת, גם חיות כמו פרות וכלבים יכולות להפיץ את המחלה.

מחלה זיהומית בנחלים ד"ר נוה מרגיעאלירן אהרון