מגלן
מגלןצילום: דובר צה"ל

אביו של חייל לשעבר ביחידת העילית מגלן תיאר היום (שלישי) התעללויות שחווה בנו במהלך השירות הצבאי.

בראיון ל"מהדורה ראשונה" של חדשות 2 סיפר האב "הוא מצא את עצמו זוחל מאות מטרים כשהוא פצוע קשה".

"הבן שלי עדיין תחת הטראומה", חשף. "הוא נפל לתוך מנטליות אלימה ואגרסיבית של שיחות צוות שבהן יורדים אחד על השני בצורה הכי כסחיסטית, הוא לא שיתף פעולה וסומן מיד כשעיר לעזאזל".

האב סיפר כי לאחר שבנו נפצע, מפקדיו התעללו בו במקום להעבירו לטיפול רפואי. "הוא נפצע באחד מהאימונים, הוא ידע שביחידה הזו לא מבקשים גימלים. הוא נחבש והמשיך פצוע. המפקד החליט שהוא לא עבר דרכו בקטע של החבישה ופקד עליו באמצע הלילה להסיר את התחבושות והבן שלי, שהוא כבר פצוע, מצא את עצמו זוחל מאות מטרים, פצוע קשה, נחבל בסלעים, וכל מה שהוא עבר גרם לו לפציעות מאוד קשות".

במהלך הזחילות איבד הבן את הכיפה וביקש מהמפקד לחזור כדי למצוא אותה. "הוא מצא אותה באמצע הלילה, המפקד שאל אותו 'איך מצאת?', הוא אמר 'דרך שביל הדם שאני השארתי', המפקד אמר לו: 'זה לא שביל דם, זה שביל החלב שלך'".

הבן המשיך באימונים שבוע נוסף ובסופו הגיע למרפאה כשהוא פצוע קשה. "היה צריך להסיר באמצעים מיוחדים את הבגדים שלו כי הכול היה תערובת של בד, ובשר ומוגלה".

"חוץ מתורת לחימה בשטח יש למגלן תורת לחימה יחצ"נית", סיפר האב. "הם הופכים את עצמם לסמל של צבא ההגנה לישראל וביטחון ישראל, אני מעריך מאוד את הפועל שלהם ברמה הקרבית, אבל מדובר פה ביחידה שהנורמות שלה הן בעייתיות ביותר".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "המקרה שהתרחש לכאורה לפני למעלה משנה נבדק ע״י מפקדיו של הסמל ונציב קהילות החיילים. מהבדיקה עולה כי במספר אירועים בדידים נעשתה חריגה מהנורמה המצופה ממפקדים ובמיוחד בתהליך ההכשרה. לאור זאת מפקד הצוות וסמל הצוות ננזפו בחומרה. באשר לטיפול רפואי עולה כי ניתן לסמל טיפול רפואי טוב.

''יחידת מגלן היא יחידת עלית מבצעית אשר מבצעת פעילות רבה ואיכותית ומכשירה מידי שנה לוחמים מקצועיים מן השורה הראשונה לאחר מסלול קשה ומאתגר. יצויין כי מפקד הצוות הוביל לאחרונה לוחמים באירועים תחת אש בהצלחה רבה", נמסר.