איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: אלירן אהרון

שרות הביטחון הכללי מנע מאחיו של עו"ד איתמר בן גביר לקבל סיווג ביטחוני למשך חודשים רבים ורק לאחר שבן גביר הודיע כי יעתור לבית המשפט התקבל הסיווג.

שי בן גביר תושב בית אלעזרי, יישוב הסמוך לרחובות, התקבל לעבודה כפקח רחבת טיסה בנמל התעופה בן גוריון. העבודה דורשת סיווג ביטחוני ובן גביר שהתקבל לעבודה עם מספר עובדים החל בתהליך לקבלת הסיווג, אלא שבעוד שכל העובדים החדשים קיבלו את הסיווג שי בן גביר ששירת שירות מלא בצה"ל במסגרת גרעין שדה בוקר של הנח"ל ואף שירת במילואים במשך שנים רבות ואין לו כל עבר פלילי, לא קיבל את האישור.

בשלב מסוים הודיעה החברה המעסיקה לבן גביר האח כי לצערה לא תוכל להמשיך לאפשר את עבודתו בנתב"ג היות ובשב"כ מסרבים לאשר את הסיווג הביטחוני ובשל כך נאלץ שי בן גביר לעזוב את עבודתו במשך שלושת החודשים האחרונים.

אז פנה שי באמצעות אחיו עו"ד איתמר בן גביר לשב"כ ולמחלקה למתן רישיונות ברשות שדות התעופה וכתב כי מעבר לעובדה ששב"כ פעל בניגוד לתקנות המחייבות מסירת הודעה שתפרט מדוע לא התקבל הסיווג, הרי שמדובר בהתנכלות על רקע פוליטי ו "סגירת חשבונות" מצד שירות הביטחון הכללי.

במכתב נאמר, "אפליה על רקע פוליטי, היא אפליה חמורה ביותר, פגיעה בחופש העיסוק על רקע פוליטי היא פגיעה קשה ובמקרה דנן מדובר בפגיעה כלפי בן משפחה שנפסל לעבוד במקום עבודה, רק על רקע דעותיו הפוליטיות של אחיו שהוא מראשי עוצמה יהודית, במיוחד כאשר האח שהוא עורך הדין הפועל למען זכויות אדם ונאבק לא מעט מול השב"כ בגין הפרות זכויות של פעילי ימין ופגיעה במתיישבים".

בן גביר הודיע כי אם לא יתקבל הסיווג הוא יאלץ לעתור לבית המשפט, זאת מעבר לתביעת מליונים נגד השב"כ ואכן זמן קצר לאחר המכתב, התקבלה תשובת היועץ המשפטי של רשות שדות התעופה עו"ד אריה שחם שהודיע לעורך דין בן גביר שאחיו קיבל את הסיווג הביטחוני, ויכול לחזור לעבודה באופן מיידי.

היועץ המשפטי דחה את הטענה כי מדובר בהתנכלות על רקע פוליטי אך אישר כי מתן האישור "התעכב אצל הגורמים המורשים". בן גביר האח חזר לאחרונה לעבוד בנתב"ג עם סיווג ביטחוני קבוע.

עו"ד איתמר בן גביר אמר היום, "בימים אלה אשר אנשי השמאל יוצאים בצדק, נגד שיחות פוליטיות שמנהלים בשב"כ. במקרה של אחי המדובר לא רק בשיחה מטרידה, אלא בפגיעה בפרנסה ובמטה לחמו של אדם רק בגלל שהינו אח של. אי אפשר שלא להבין שמדובר ברדיפה והתנכלות אולי על רקע פעילותי המשפטית להגן על זכויות אדם מול חוקרי השב"כ, אין ספק שהעובדה שאחי לא עבד במשך שלושה חודשים בנתב"ג תעלה לשב"כ בתביעה כספית , אך מעבר לכך אי אפשר שלא לשאול האם חזרנו לימי הפנקס האדום ובשב"כ פוגעים בפרנסה של אדם על רקע השתייכותו הפוליטית של אחיו?".