מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כמידי שנה, גם השנה הכנסת, המצויה בפגרה, צפויה להיסגר לשבועיים הקרובים ואיש לא יוכל לבקר בה, גם לא חברי הכנסת.

על פי דיווח ב'ידיעות', גם חברי כנסת ועוזרים פרלמנטריים שביקשו אישור להגיע לכנסת נענו בסירוב מצדו של מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ'.

ההנחיה האמורה קוממה את ח"כ אורי מקלב. "זאת החלטה מקוממת. התהפכו היוצרות ובמקום להיות בית הנבחרים הכנסת הופכת לבית המנכ"לים. הגענו למצב שבו מנכ"ל הכנסת לא מרשה לחברי הכנסת להיכנס למקום העבודה שלהם. יש בעולם בית חולים שסוגר את שעריו למשך שבועיים?", תהה בראיון ל'ידיעות'.

"איך אני יכול לעשות את העבודה שלי? כל המסמכים, כל המחשבים כיצד אני יכול להוציא אותם החוצה? איך אענה לפניות ציבור שמונחות על שולחני?".

בשנה שעברה הוענק אישור מיוחד למקלב להיכנס לכנסת גם בשבועיים בהם ננעלה הכנסת באופן מוחלט. הפעם, כאמור, הוא זכה לסירוב.

"אני לא צריך מזגן, לא אוכל, לא כלום. איך אני יכול לטפל בהיערכות של החינוך המיוחד לשנת הלימודים כשכל החומר נמצא בתוך הכנסת?", תהה.

מקלב לא היה הח"כ היחיד שביקש אישור ונענה בשלילה. גם ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ח"כ יואב בן צור (ש"ס) וח"כ רועי פולקמן (כולנו) ביקשו לעבוד מהכנסת אך סורבו.

מהכנסת נמסר בתגובה כי "כמו בכל שנה מנצלת הכנסת את פגרת הקיץ של הח"כים על מנת לאפשר גם לעובדיה המסורים, לנצל את ימי חופשת הקיץ האחרונים עם בני משפחותיהם, דבר אשר מבטיח את נוכחותם המלאה בימי הפעילות המחייבים והאינטנסיביים לאורך כל השנה.

"ימי הפגרה הללו מנוצלים מסורתית וביתר שאת לעבודות תשתית ותחזוקה נרחבות במבנה הוותיק, החיוניים לשמירת עצימות פעילותו המוגברת ומשיקולי בטיחות, לא ניתן לערכם בימי המושב הרגילים".