קידום אתרים אורגני של אתר מכירות

איך אפשר לשפר את הקידום? קידום אתרים אורגני הוא תורה שמתפתחת כל הזמן, ומשתנה בהתאם לרוחות השוק.

, ד' באלול תשע"ח

קידום
קידום
צילום: יח"צ

כיום אנחנו נמצאים בתקופה שמערכות אוטומטיות מאפשרות לנו ללמוד את התנהגות הגולשים באתרים שלנו, ולהגיב בהתאם. חלק מהמערכות האלו מאפשרות לנו בכך, גם להתקדם אורגנית – כיצד? על כך בכתבה הבאה.

גם אתרים קטנים יכולים להגיע למקומות גדולים. השאלה רק איך לעשות את זה נכון. למזלנו היום אנחנו בתקופה שבשימוש בכלים הנכונים, אתר קטן יכול ללמוד את הגולשים שלו כמעט כמו המתחרים הכי גדולים בתחומו. כלים של גוגל, פייסבוק ותוכנות צד ג' מאפשרות לנו מעקב מעולה על הגולשים שלנו, מה שבעבר היה נחלת השחקנים החזקים בלבד. קצת על השינוי הזה בתחום המסחר הדיגיטלי סקרנו בכתבה זו:

המשמעות של קידום אתר בתוצאות האורגניות שלו חייבת להיות בראייה מלאה. לא מספיק לעשות פעולות נקודתיות ואגרסיביות כדי ליהנות ממיקומים גבוהים, שכן גוגל הוא כלי לומד, מנוע החיפוש מגבי בהתאם גם לפעולות שאנחנו עושים על מנת להתקדם, וגם למה שקורה עם הגולשים שלנו באתר לאחר שהגיעו. לכן אתר שלא ייתן חוויית גלישה תקינה, ייפול במיקומים.

כאשר נעזרים בשירותים של חברה של קידום ובניית אתרים ניתן ליהנות משני העולמות. האתר ייבנה כמו שצריך וייתן מענה לגולשים שיגיעו בעזרת הקידום, מה שיאפשר נתונים טובים מבחינת מנוע החיפוש, והתקדמות מתמדת בביטויים השונים. וכך תעשו את זה נכון -

סמנו את הנקודות שהגולש שלכם מתמהמה או עוזב אתר האתר ושפרו אותן נקודתית –

בעזרת כלים בסיסיים כמו גוגל אנליטיקס למשל, אנחנו יכולים לדעת בדיוק מה הם העמודים הבעייתיים שלנו באתר, איפה עוזבים אותנו הכי הרבה, ולפי המסקנות האלה לשפר את העמודים האלה או להוריד אותם לגמרי.

הגולש עוזב במהלך תהליך הקנייה? אפשר לאחד את כל מסכי הרכישה למסך אחד ולהקלה עליו את החיים. הוא מתקשה במילוי פרטים או בתהליך הרשמה? אפשרו לו לבצע פעולות באתר גם מבלי להירשם.

כשגולשים נמצאים בעמוד מסויים ואז נוטשים אותו מבלי לבצע שום פעולה – ניתן להוסיף רכיב של צ'אט או מענה על שאלות נפוצות, ויתכן שנמנע מהגולש את הבלבול. כל דרך בה אנחנו יכולים להקל על הגולש יכולה לעזור לנו בעתיד, רק חשוב לדעת איפה בדיוק הוא מתקשה.

היו אינטראקטיביים – אפשרו לגולשים לעשות פעולות באתר גם לפני שהם רוכשים או יוצרים קשר.

כך למשל ניתן להוסיף רשימת משאלות לחנות שלכם, ולתת לגולש אפשרות לשים בצד את המוצרים המעניינים אותו עוד לפני שהוא רוכש אותם או פונה לגביהם. ניתן בנוסף גם להוסיף צ'אט באתר שיאפשר לגולש ליצור קשר מהיר עם בוט שיענה לו על השאלות, או אפילו עם אדם אמיתי שיקבל את השאלות לוואטסאפ ישירות, ויוכל להקל את הגלישה על המבקר ויקנה לו ביטחון בהימצאותו על הקו השני.

ניתן להוסיף אלמנטים דינמיים, של מבצעים אשר יכולים לפוג בקרוב אלא אם יעשו פעולה מסוימת, ויזמינו את המבקר להגיע לדף מסוים או לסמן מוצר מסוים עד זמן כזה וכזה. כאשר לקוח מרגיש שהאתר חי, שיש משמעות לפעולות שהוא עושה, ושאם, למשל, לא יעשה משהו עד 18:00 בערב אז המבצע יפוג – שיפרתם את הסיכוי להניע אותו לבצע פעולה.

היו ידידותיים לגולשים החוזרים שלכם –

אחד הכלים המשמעותיים בקידום של אתר הוא השימוש שלו בגולשים שחוזרים אליו אחרי הפעם הראשונה. צריך לטפח גולשים חוזרים כמו לקוחות חוזרים לחנות. אנחנו רוצים שהגולש שהגיע בפעם השנייה והשלישית לאתר ירגיש שהוא נהנה מחוויית קניה או גלישה טובה יותר.

ניתן כמובן להשתמש ב-cookies ולהראות לגולש את המוצרים האחרונים שהוא התעניין בהם או צפה בהם. כמובן ניתן גם לבצע הרשמה מהירה, דרך גוגל או פייסבוק, ובכך להראות לאותו גולש תכנים שמותאמים לו ולתחומי העניין שלו.

שלבו את האוטומטי עם האנושי -

אנחנו לומדים את הגולשים שלנו בעזרת מכונות אוטומטיות שמודדות כל צעד שלהם באתרים שלנו, ומגיבים לנתונים שלמדנו עליהם בעזרת הבנה של התחום בו אנחנו פועלים, ככל שנשלב את האוטומציה עם הבנה של מוח אנושי, נרוויח משני העולמות. אנחנו ממליצים להשתמש בשירות של תוכנה לקידום אתרים, שתאפשר ללמוד את הגולשים שלנו ואת ההתנהגות שלהם, ובמקביל להגיב בהתאם על פי השקולים של בעל האתר או החנות. כך ניתן יהיה לעבד מידע יקר ערך, ובמקביל לייצר ערך מוסף לגולשים. מה שיעזור גם במיקומים וגם במכירות.