תלמידי תיכון
תלמידי תיכוןצילום: iStock

משרד החינוך הכריז היום (רביעי) על רשימת התיכונים שהצטיינו בשנת הלימודים תשע''ח.

ברשימה שפרסם המשרד מתנוססים שמותיהם של 292 תיכונים שהגיעו למדדים הטובים ביותר בכמה פרמטרים, כמו מספר תלמידים מהחינוך המיוחד, מניעת נשירה וגיוס לצה"ל או שירות לאומי, זכאות לבגרות ובגרות מצטיינת.

המורים בבתי הספר המצטיינים יקבלו מענק כספי כחלק מהרפורמה "עוז לתמורה". הסכומים ינועו בין 3,122 שקלים ל-8,327 שקלים לכל מורה בבית ספר מצטיין.

שר החינוך נפתלי בנט מסר "אני גאה לעמוד בראש מערכת שאלו הם אנשיה. הפרס הוא רק סמל לדבר החשוב באמת: כברת הדרך המשמעותית שעשו בתי הספר המצטיינים. ההשקעה והמאמץ עבור כל תלמידה ותלמיד, הם תמצית מלאכת החינוך".

לרשימה המלאה לחצו כאן

כ-27 אחוזים מרשימת התיכונים המצטיינים הם ממלכתיים דתיים. ראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, אמר "מנהל החינוך הדתי גאה ב-80 המוסדות המצטיינים ורואה את הצטיינותם על עשייתם החינוכית בזכות העמקה והשקעה בשני מישורים.

"האחד הוא חיזוק זהות ערכית, ציונית דתית, יעד שמהווה כח ובסיס לאישיות מובילה. החינוך הערכי והחיבור לארץ ולערכי התרומה לכלל בונים אנשים מוצלחים ומובילים. השני, שאינו נופל בחשיבותו מהראשון, הוא חתירה בלתי נלאית למצויינות וקידום הישגים לימודיים. למידה משמעותית, תכנית 'לב לדעת' המשתפת הן את הקהילה והן את ההורים המהווים שותפים פעילים בחיי התלמידים", הוסיף ליפשיץ.

הרב ד"ר אברהם ליפשיץ
הרב ד"ר אברהם ליפשיץצילום: אלירן אהרון

14 מוסדות ברשימת המצטיינים שייכים למרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא. המנכ"ל אלחנן גלט רואה בכך הזדמנות טובה לשים את הזרקור על צוותי ההוראה: "ההצלחה הנמדדת היא תוצאה של היערכות לקראת השיעור, יצירתיות, גירוי לקבל ידע ובעיקר עבודה קשה של כל אחד מהמורים והמורות.

''הערכים הם תולדה של שיחות, טיולים, דוגמא אישית ושיח מלב אל לב שגם הם בעשייה היום יומית של כל איש הוראה. אנחנו מבקשים לעצמנו ולילדנו את הטובים ביותר שילמדו אותם תורה, טכנולוגיה אהבת העם והארץ, נדמה שהבחירה ב-14 המוסדות היא הצדעה למאות המורים שמעצבים הלכה למעשה את פניה העתידיים של ישראל", אמר גלט.

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי''ת שעשרים מבתי הספר שלה נמצאים ברשימת המצטיינים, אמר כי "המורים בבתי החינוך של אמי"ת לא מוותרים על אף תלמיד ולא מוותרים לאף תלמיד. אנחנו שמחים שבתי הספר הללו גם משקיעים ומצטיינים בחדשנות פדגוגית ועוברים ללמידה המותאמת למאה העשרים ואחת".

מרשת החינוך נעם-צביה נמסר "חינוך נמדד קודם כל בדרך ארץ, בערכים ובתרומה לקהילה. הזכייה מזה מספר שנים ברציפות של כמחצית ממוסדות הרשת במקום הראשון במדד הערכי של משרד החינוך מעידה, כי בס"ד אנו מצליחים לבצע את שליחותנו כלפי ההורים.

''הזכייה שמתווספת להישגים נוספים בתחום הלימודי כגון הזכייה במקום הראשון בתחרות הסייבר הארצית והחזקת הממוצע הגבוה ביותר בבגרות בחמש יחידות במתמטיקה מבין רשתות החינוך בארץ מעידה, כי ניתן לשלב ערכים ומצוינות לימודית. ההנהלה והמורים ברשת 'נעם-צביה' ימשיכו לפעול מתוך מסירות להורים שנתנו את אמונם, להוביל בחינוך התורני ציוני", נמסר.

מנכ"ל רשת אור תורה סטון ינון אחימן אמר כי "ההופעה שלנו ברשימת בתי הספר המצטיינים היא כבר מסורת של הצלחה, הנמשכת בחלק ממוסדות אור תורה סטון שנה שלישית ואף רביעית ברציפות. הרבה יותר מאתגר לשמור על הדירוג כאשר כבר נמצאים בפנים, ואנחנו מצליחים בכך פעם אחר פעם.

''בוגרי בתי הספר ברשת מציגים אחוזי גיוס גבוהים ביותר ליחידות העילית ולתפקידי קצונה בצה"ל. הצעירים חיים חיי תורה מתוך תודעת שליחות עמוקה, נושמים את אהבת הארץ, מתנדבים בזמנם הפנוי ובחופשותיהם ומראים שאפשר להגשים חלומות", הוסיף אחימן.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר "מערכת החינוך הציבה בין יעדיה המרכזיים את החינוך לערכים, למעורבות בחיי הקהילה והחברה, למניעת נשירה ולהעמקת הלמידה. מוסדות החינוך שזכו בפרס קידמו באופן ראוי לציון ערכים אלה, ומצעידים את מערכת החינוך קדימה, לשגשוג ולצמיחה. אני מברך את עובדי ההוראה המצטיינים שחוללו שינוי משמעותי בקרב תלמידיהם, על פעילותם לערכים, לטיפוח מצוינות ולתרומה לחברה ולקהילה".