גברי לוי ז"ל
גברי לוי ז"לצילום: Moshe Shai/Flash90

אבל גדול בעולם הכדורגל הישראלי. כשהוא בן 80 בלבד, הלך הלילה (בין רביעי לחמישי) גברי לוי, יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר, לעולמו.

לוי, שעמד בראש הכדורגל הישראלי במשך 7 שנים בין השנים 1996 ל-2003, החל את דרכו עולם הכדורגל בשנת 1989, אז כיהן כיו"ר קבוצת הפועל פתח תקוה. לאחר מכן הפך לחבר ההתאחדות לכדורגל ולממלא מקום היו"ר, ובספטמבר 1996 התמנה לתפקיד היו"ר, אותו מילא במשך שבע שנים בהצלחה מרובה.

הישגה הגדול ביותר של נבחרת ישראל תחתיו הוא ה-0:5 המפורסם על אוסטריה בשנת 1999. בתקופותו נעשתה חלוקה חדשה של הליגות לכדורגל והליגה הבכירה, שנקראה אז הליגה הלאומית, שינתה את שמה לליגת העל.

בהתאחדות לכדורגל נדהמו לשמוע את דבר פטירתו של לוי שאף שפרש מכדורגל נחשב לדמות מוערכת ביותר על כל אנשי הכדורגל בארץ. "התאחדות לכדורגל והכדורגל הישראלי מרכינים ראש עם היוודע דבר פטירתו של גברי לוי, שכיהן כיושב ראש ההתאחדות בין השנים 1996-2003. גברי לוי, בזכות יכולותיו המוכחות ואופיו המיוחד, פעל ככל יכולתו לטובת קידום הכדורגל הישראלי בכל דרך, בכל מקום ובכל עת. לוי ז"ל האמין כי הכדורגל הוא אמצעי חברתי ראשון במעלה לקירוב לבבות, לעשייה לטובת הכלל ולתפארת המדינה. הססגוניות של לוי, החום שהקרין והמקצוענות בה פעל ואליה חתר, היו מסממני ההיכר שלו לאורך שנים רבות של פעילות בענף הכדורגל ובהתאחדות", אמרו בהתאחדות לכדורגל.

מ"מ יו"ר ההתאחדות, תמיר גילת ספד ללוי כשאמר: "הפרידה מלוי קשה והדיבור עליו בלשון עבר כמעט בלתי נתפס. גברי, בזכות הרבה קסם ובעיקר הודות ליכולות ניהול מרשימות ודומיננטיות ייחודית, נתן לכולנו את התחושה שהוא לעולם יהיה חלק מהכדורגל שלנו. החובה שלנו היא להבטיח כי גם אחרי מותו, כך יהיה. גברי ליווה, גידל וטיפח אלפי שחקנים ושחקניות ועשה זאת מתוך אהבה עצומה למשחק הכדורגל. עולם הכדורגל הישראלי, ואנשי ההתאחדות בפרט, כואבים היום את פטירתו ואני משוכנע כי יימצאו הדרכים הנכונות והראויות להנציח את פועלו ותרומתו. יהי זכרו ברוך".

שלמה שרף, מי ששימש כמאמן נבחרת ישראל בתקופה בה לוי היה יו"ר ההתאחדות, ספד לו ואמר: "מרגע היוודע הבשורה הקשה אני יושב ובוכה. כואב לי מאוד על לכתו בטרם עת של אדם מיוחד. לצערי המחלה הארורה הזאת קוטפת עוד ועוד אנשים. גברי לוי היה איש מאוד מיוחד, דמות מאוד דומיננטית בכדורגל הישראלי. עבדנו יחד שבע שנים והוא היה שותף מלא לתקופה היפה של הכדורגל הישראלי ונבחרת ישראל בשנות התשעים. הוא היה דמות מאוד מאוד דומיננטית, מאוד מעורבת. לעיתים מאוד קשוחה. לא כולם ידעו לקבל את זה אבל עבורי הוא היה איש מקצוע מהרמה הגבוהה ביותר, איש ניהול כדורגל מהטובים שהיו כאן, אדם שהמילה שלו היא ברזל. אני אתגעגע אליו. בשנים האחרונות רציתי מאוד לראות אותו, להתקרב אליו ולפגוש אותו אבל הוא העדיף כמה שיותר להסתגר. בעיקר אחרי שהוא הבין שהוא חולה. הכדורגל הישראלי איבד את אחד האנשים הכי משפיעים והכי משמעותיים שהיו לו".

ממכבי חיפה נמסר: "מועדון כדורגל מכבי חיפה מרכין ראש ומשתתף בצער משפחת לוי עם לכתו של גברי, אוהב המשחק שתרם רבות לקידום הכדורגל הישראלי".

במנהלת הליגות בכדורגל החליטו לפתוח את משחקי הכדורגל הקרובים בדקת דומיה לזכרו של לוי ז"ל, ויו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון אמר, כי "הכדורגל הישראלי כולו מרכין היום את ראשו עקב פטירתו של יו״ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר גברי לוי. אנו מוסרים את תנחומינו לגיא ולכל בני המשפחה.
גברי לוי, בשורת התפקידים בהם כיהן, תרם רבות לקידום הכדורגל הישראלי ועל כך תודתנו מסורה לו לעד. יהי זכרו ברוך".

גם השרה רגב ספדה ללוי כשאמרה: "גברי לוי ז"ל היה אחד המנהיגים הבולטים בתחומי המחול והכדורגל בישראל. הוא הקים והדריך להקות מחול לצד אהבתו הנוספת לכדורגל הישראלי. לאחר פרישתו מתפקידו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, שב לשמש כיו"ר מועדון הכדורגל הפועל בפתח תקווה ועשה זאת, כתמיד, במסירות ובמקצועיות, האופייניות לו. גברי ז"ל היה ברוך כשרונות ותרם רבות לעולמות התרבות והספורט בישראל. גם לאחר לכתו, פועלו רב השנים של גברי ז"ל ימשיך להדהד ולהשפיע בפנתאון הענקים שלנו. יהי זכרו ברוך!"