תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזהצילום: רויטרס

רשת 'אל מיאדין' הלבנונית מדווחת היום (חמישי) כי בין ההסכמות שהושגו בין ישראל וחמאס לקראת הסדרה זמנית נכללת פתיחת נתיב ימי בין עזה לקפריסין, שיהיה תחת פיקוח ביטחוני ישראלי.

על פי הדיווח הפסקת האש תוכרז לפרק זמן של שנה בלבד.

מקורות פלסטיניים אמרו לרשת כי סוכם גם שקטאר תהיה זו שתשלם על החשמל לעזה והכסף יועבר דרך ישראל. בנוסף, הקטארים יקחו את האחריות הכלכלית גם על תשלום לעובדי ממשלת חמאס.

מוקדם יותר, פרסם העיתון 'אל חיאת' היוצא לאור בלונדון כי עבאס כאמל, ראש המודיעין המצרי, קיים אתמול ביקור חשאי בישראל והיום הוא עתיד להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

נזכיר כי גורם מדיני אמר אתמול אחרי ישיבת הקבינט כי ישראל אינה הולכת להסדרה מדינית עם חמאס בעת הזאת. "לא תהיה הסדרה אמיתית בלי השבת בנינו ואזרחינו הביתה והבטחת השקט לאורך זמן", דברי הגורם.

הוא הוסיף כי "השקט הושג בעקבות ההבנות שקידמו המצרים והאו"ם", אמר הגורם והתייחס להקלות שהחילה ישראל על תושבי עזה. לאור זאת חודשה פעילות מעבר כרם שלום ונפתח מרחב הדייג. ככל שההתחייבות הזאת תשמר, ניתן יהיה לטפל בסוגיות הומניטאריות ובתוכן השבת בנינו ואזרחינו".

אלא שבמקביל לדיווחים על הסדרה, קרא אחד מראשי חמאס בעזה, חליל אל חייה, לאזרחי הרצועה לחדש מחר את תהלוכות השיבה ולהגיע להפגין בגבול עם ישראל.

הוא הוסיף כי ההפגנות נגד ישראל עתידות להתקיים בשעות אחר הצהריים.